English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

‌پرونده ۸۸ نفر همچنان در پیچ و خم کاغذ بازی

معاون وزیر اقتصاد از آزادی ۵۵ نفر از ‌زندانیان پرونده ۸۸ زندانی بیمه توسعه خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، محمد پاریزی اعلام کرد: بقیه این افراد هم در آستانه آزادی هستند.به‌نظر می‌رسد بیمه ایران به وعده خود در مورد پرداخت دیه زندانیان بیمه توسعه عمل کرده است.پیگیری‌های خبرنگار همشهری نشان می‌دهد تعداد زیادی از این افراد یا چک خود را دریافت کرده و با واریز مبالغ خسارت دیه به‌حساب دادگاه حکم آزادی از زندان را دریافت کرده‌اند اما تعدادی از این خانواده‌ها به‌دلیل ناقص بودن پرونده هنوز نتوانسته‌اند این خسارت را دریافت کنند.

 علی. م یکی از زندانیانی است که هنوز خسارت دیه برای وی پرداخت نشده و همچنان در زندان به سر می‌برد. دلیل این موضوع ناقص بودن پرونده پرداخت خسارت دیه وی اعلام شده که با ضمیمه کردن نامه زندانی بودنش به پرونده این مشکل حل و فصل می‌شود.

بیمه هم اعلام کرده درصورت تکمیل پرونده‌ها بدون هیچ تعللی مبلغ خسارت تعهدی بیمه توسعه به‌حساب دادگاه واریز می‌شود و زندانیان می‌توانند از زندان آزاد شوند. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد تعدادی از این افراد حالا بیشتر از آنکه اسیر بی‌تعهدی بیمه توسعه باشند، گرفتار کارهای اداری هستند.

مورد دیگری که درباره زندانیان بیمه توسعه باید به آن توجه کرد این است که تعهدات بیمه توسعه به تعدادی از شاکیان پرداخت شده اما در برخی از پرونده‌ها مبلغ دیه بالاتر از تعهد بیمه شخص ثالث است. هر چند این میزان از صندوق تأمین خسارات در قبال وام قابل پرداخت است، اما فرد باید برای دریافت این وام ضامن معرفی کند.

بسیاری از خانواده‌هایی که یکی از افراد آنها در زندان به سر می‌برد جزو اقشار آسیب پذیر بوده و تهیه بقیه مبلغ دیه برای آنها امکان پذیر نیست و راهی جز کمک خیرین به این افراد باقی نمی‌ماند تا در روزهای منتهی به پایان سال این زندانیان که قربانی بی‌تدبیری مسئولان بیمه توسعه شده‌اند در روزهای نوروز بتوانند نزد خانواده‌هایشان باشند.

در همین حال تعدادی از وکلای تهران در تماس با روزنامه همشهری اعلام آمادگی کرده‌اند که بدون گرفتن حق وکالت از خانواده‌های محروم و درصورت تمایل آنها آماده طرح شکایت و پیگیری برای دریافت غرامت و خسارت زمان زندانی بودن این افراد هستند.

۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۱۰
تعداد کلیک: ۲,۲۰۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.