English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

موضوع‌پیشگری نه درحد شعار بلکه‌در قالب‌یک‌برنامه پیگیری‌می‌شود

دادستان اهواز در دیدار با رئیس هیات مدیره ستاددیه شعبه استان خوزستان ضمن اشاره به اینکه تمام تلاش بر این است که ضمن استفاده از همه ظرفیت‌ها آما رزندانیان غیرعمد را به حداقل ممکن برسانیم، گفت : در سال آتی موضوع پیشگری نه در حد یک شعار بلکه در قالب یک برنامه منسجم پیگیری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در دیدار مدیرکل زندانها و مدیر عامل ستاددیه شعبه این استان با عباس حسینی پویا، بر ضرورت توسعه تعاملات نظام زندانبانی با دستگاه قضایی در جهت تحقق سیاستهای پیشگیرانه و کاهش جمعیت کیفری تاکید گردید.

دادستان مرکز استان نیز در این نشست با اعلام اینکه ارتقاء دستگاه قضایی در ابعاد مختلف مستلزم همکاری همه نهادهای وابسته به قوه قضاییه می‌باشد، اظهار کرد: در این مسیر توسعه تعاملات با ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان در دستور کار قرار دارد.

حسینی پویا با اعلام اینکه بحث کاهش هدفمند جمعیت کیفری در اولویت اصلی ما در سال آتی قرار دارد، گفت: کاهش زندانیان این استان بویژه مددجویان غیرعمد نه در حد یک شعار و خواسته بلکه در قالب یک ضرورت و برنامه بلند مدت پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: با همکاری و مساعدت نهادهای ذیربط در راستای پیشگیری از ورود یا خالی سازی زندانها از زندانیان غیر عمد و بالتبع فرصت سازی مناسب برای ایجاد ظرفیت نگهداری مجرمین جرائم خاص و خشن ماعمال خواهد شد.

این مقام ارشد قضایی استان در خاتمه افزود: امید است با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و قضایی، توسعه صلح و سازش مابین  طرفین دعاوی و کمک‌های خیرین موجبات آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد و غیرکلاهبرداری بیش از پیش فراهم گردد.

۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۰۲
تعداد کلیک: ۲,۲۵۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.