English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک یک میلیارد و 400 میلیونی خیرین برای آزادی یک بدهکار دیه

نیکوکاران کرمانی با پرداخت مبلغ یک میلیارد و چهار صد میلیون ریال زمینه آزادی مددجوی 18 ساله بدهکار دیه را فراهم کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، یک مددجوی جرائم غیر عمد مبحوس در کانون اصلاح و تربیت (زیر 18 سال) با حضور مدیر کل اداره زندانها، مدیر عامل ستاد دیه  شعبه استان و جمعی از خیرین آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشت.

در این مراسم که تعدادی از مددجویان کانون اصلاح و تربیت نیز حضور داشتند، ولی‌نیا مدیرکل اداره زندانهای استان ضمن تقدیر از تلاشهای مجموعه ستاددیه شعبه استان کرمان در آزادی این قبیل زندانیان، خواستار توجه جدی مسئولین برای پیشگیری از ورود ناخواسته افراد از سنین نوجوانی به زندان شد.

وی علت بسیاری از محکومیت‌های حبس را کم توجهی افراد جامعه به قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت بیشتر حقوق دیگران اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد تا با فرهنگ سازی و آموزش لازم لااقل در سنسن پایین شاهد این گونه حوادث تلخ نباشیم.

سید حجت الله موسوی‌قوام، مدیر عامل ستاددیه شعبه استان کرمان نیز در خصوص پرونده مددجوی مذکور و نحوه آزادی وی  گفت : امیدواریم که فرهنگ رانندگی در سطح جامعه ما به مرحله‌ای برسد که هیچ کس به خود اجازه ندهد بدون گواهینامه و بیمه نامه سوار وسیله نقلیه شده و خواسته یا ناخواسته باعث مرگ، جراحت و خسارت به خود و دیگران شود.

وی با اشاره به جریمه‌های سنگین تخلفات رانندگی در کشورهای جهان گفت: پیگیری این موضوع و اعمال جدیت بیشتر هرچند در کاهش بیشتر حوادث اثرگذار خواهد بود، اما نگاه ما با بسط این مهم در قالب بسته‌های آموزشی باید دفعی بوده و به رفع موقت آمارها نباید بسنده کنیم.

گفتنی است مبلغ کل بدهی این مددجو یک میلیاردو پانصد میلیون ریال بوده که شاکی این پرونده مبلغ یکصد میلیون ریال را گذشت رضایتمندانه نموده و مابقی مبلغ بدهی از محل کمک‌های مردمی پرداخت گردیده است.

۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۰۸
تعداد کلیک: ۲,۲۲۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.