English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی یکـــــی از 88 نفـر

گـزارش کـامـل همشهـــــری از وضعیـت بیمـه‌ گــزاران شـرکـت تــوسعـــه ؛ بدلیل عمل نکردن یک شرکت بیمه ای به تعهداتش 87 نفر در آستـانه عید زندانی شده اند.

همشهری مهدیه تقوی‌راد: خلاصه ماجرا این است: در میان انبوه شرکت‌های بیمه ای عده‌ای چند سال قبل «بیمه توسعه» را انتخاب کرده اند. حادثه برای آنها هم خبر نکرده و با خودرو تصادف منجر به جرح یا فوت داشته‌اند. دادگاه حکم به پرداخت دیه داده و این بیمه هم در تأمین همه یا بخشی از دیه ناتوان مانده است.

به این ترتیب خود شخص باید دیه را بدهد و اگر نتواند باید به زندان برود. حالا با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال هنوز تکلیف زندانیان بیمه توسعه مشخص نیست و فقط یک نفر از این زندانیان توانسته با ارائه مدارک به بیمه مرکزی ایران مبلغ مورد نیاز برای آزادی خود را دریافت کند و از زندان آزاد شود.

با این حساب هنوز 87 زندانی دیگر به شرکت بیمه توسعه اعتماد کرده و دراین شرکت سرمایه گذاری کرده بودند همچنان در زندان هستند. این در حالی است که گفته می‌شود تعداد افرادی که به دلیل پلمب شدن دفاتر بیمه توسعه نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند، ممکن است بیشتر از این هم بشود.

سید اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاددیه کشور با اشاره به این نکته که ستاددیه مذاکرات متعددی را با بیمه مرکزی ایران برای حل و فصل مشکلات این زندانیان انجام داده به همشهری گفت: به شرکت بیمه پیشنهاد شده تا برای کمک به افرادی که سند و مدرکی برای ارائه به مراجع صالحه ندارند، نماینده شعبه استانی بیمه با مدیرعامل ستاددیه استان همکاری کرده و در معیت یکدیگر به دادگاه رفته و بیمه ایران ضامن فرد زندانی شود تا این فرد بتواند تا 15 فروردین از مرخصی زندان استفاده کرده و برای تهیه مدارک زمان داشته باشد.

مهندس جولایی با اشاره به اینکه دیه این افراد بیش از 330 میلیارد و 194 میلیون ریال است، گفت: امیدواریم تعدادی از این افراد با تکمیل شدن مدارکشان تا پایان سال از زندان آزاد شوند اما برای آزادی مابقی باید منتظر ارائه مستندات باشیم.

پرداخت قسطی بیمه‌ها

به گفته جولایی، بر اساس ماده 6 قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب سال 87 شرکت بیمه موظف است دیه متعلقه به مصدوم یا حق اولیای دم متوفی را بلافاصله پرداخت کرده و پس از آن می‌تواند نسبت به استرداد کل یا بخشی از آن توسط مراجع قضایی اقدام کند که در حال حاضر این ماده قانونی توسط اکثر شرکت‌های بیمه‌گر اجرا نمی‌شود.

محسن رفیق‌دوست، رئیس هیأت مدیره ستاددیه استان تهران نیز در خصوص 87 نفری که به علت عمل نکردن بیمه توسعه به تعداتش در زندان به سرمی‎‌برند نیز گفت: از مجموع این افراد 3 نفر مربوط در زندانهای سطح تهران زندانی هستند که امید است تا پایان امسال زمینه استخلاص این افراد فراهم شود.

قول مساعد بیمه ایران

دکتر محمود امراللهی، مدیرعامل شرکت بیمه ایران که با دستور بیمه مرکزی تعهدات بیمه منحل شده بیمه توسعه را بر عهده گرفته در گفت و گو با همشهری ضمن اشاره به این نکته که از روز چهارشنبه کارمندان این شرکت به منظور رسیدگی به وضعیت این زندانیان در دفاتر بیمه توسعه مستقر شده‌اند، گفت: بیمه ایران بنا دارد تمام این افراد را از زندان آزاد کند.

به گفته وی تمامی مدارک و مستندات این افراد جمع آوری می‌شود و برای پرداخت خسارت در اختیار شرکت بیمه قرار می‌گیرد.

امراللهی بدون اشاره به زمان خاصی برای آزادی این افراد از زندان به این نکته بسنده کرد که بنا دایم همه این افراد را از بند حبس آزاد کرده و در روزهای منتهی به سال جدید به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگردانیم.

وی ادامه داد: حالا از آن 88 نفر هنوز 87 نفر در زندان هستند و کسی قول نمی‌دهد مشکل‌شان دست کم تا شب عید حل شود.

 متن کامل این گزارش را در همشهری آنلاین بخوانید

۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ۰۸:۵۳
تعداد کلیک: ۲,۵۱۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 3.0  (1 رای)
  • هامان
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ۱۶:۰۶
  • 3
  • 0
    0

باسلام من فروردین 92تصادف کردم بدون نتیجه تافروردین امسال که حکم جلب گرفتم تا الانم تو حبسه و به خدایه احدوواحدگناهش گردن مدیر عامل توسعه وایرانست چون عینه خیالشونم نیست پیرمرد70ساله بخاطر احمال یه عده مسلمون نما تو زندان گرفتاره نه من نه اون ازتون نمیگذرم


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.