English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

استخلاص۷۶۰زندانی غیرعمدتهرانی/افزایش۳۱درصدی آزادی‌زندانیان

رئیس هیأت مدیره ستاددیه شعبه استان تهران با اشاره به رشد 31 درصدی زندانیان نیازمند تهرانی گفت: در سال جاری با همت خیرین خداجوی ۷۶۰ نفر از زندانیان غیرعمد این استان آزاد شدند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، محسن رفیق‌دوست رئیس هیئت مدیره ستاددیه شعبه استان تهران در نشست خبری روز گذشته خود (18 اسفند ماه) با اشاره به اینکه سال گذشته 582 نفر زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند، گفت: امسال با 31 درصد افزایش شاهد آزادی 760 نفر از زندانیان تهرانی بودیم که از این تعداد 35 نفر آنها خانم و 725 نفر آقا بودند.

رفیق دوست با اشاره به اینکه آزادی هر زندانی غیرعمد، آزادی دو خانواده زندانی و شاکی را شامل می شود، اظهار کرد: از این تعداد 197 نفر زندانی دیه، 405 نفر محکوم مالی، 150 نفر زندانی مهریه و 8 نفر زندانی نفقه بودند که مبلغ بدهی آنها 78 میلیارد تومان بود.

* گذشت 18 میلیاردی شکات تهرانی

رفیق‌دوست با تاکید بر اینکه ستاد دیه موفق شد 18 میلیارد و 14 میلیون تومان از شکات رضایت بگیرد، گفت: قرار بر این شد که 30 میلیارد از این مبلغ را زندانیان پس از آزادی و با کار کردن پرداخت کنند.

وی افزود: همچنین از مبلغ 78 میلیارد تومان رقم، 7 میلیارد و 400 میلیون از سوی بانک‌ها به صورت وام، 2 میلیارد با کمک نقدی مردم، 4 میلیارد از سوی ستاد مرکزی دیه، 3.5 میلیارد از سوی صندوق‌های قرض‌الحسنه، 4 میلیارد از سوی شرکت‌های بیمه و 5 میلیارد توسط صندوق تامین خسارتهای بدنی تامین شد و قرار بر این شد که 3 میلیارد از این رقم را خود زندانیان پرداخت کنند.

* 1080 زندانی جرائم غیرعمد در استان تهران

رئیس هیئت مدیره ستاددیه شعبه استان تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر 1080 نفر زندانی در زندان‌های تهران حضور دارند، گفت: از این تعداد 348 نمفر در حال تشکیل پرونده و مذاکره با شکات هستند و 247 نفر هم اخیراً وارد شده‌اند.

رفیق‌دوست با تاکید بر اینکه 229 نفر از زندانیان در مرخصی به سر می‌برند، گفت: پرونده 60 نفر از این افراد در دست مراجع قضایی، 176 نفر به بانک‌ها و موسسات قرض‌الحسنه معرفی شده اند  و 20 نفر هم به صندوق تامین خسارتهای بدنی معرفی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه از 1080 نفر زندانی تهرانی 177 نفر زندانی مهریه هستند، گفت: 20 نفر از این افراد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و اکثرشان محکوم مالی هستند که تلاش داریم خیلی در زندان نمانند.

* برگزاری 14 جشن گلریزان در سال 93

او با اشاره به همراهی همیشگی نیکوکاران تهرانی و همیاری مسئولین دلسوز گفت: ما در سال 93 با همت خیرین و نیکوکاران تعداد چهارده جشن گلریزان برگزار کردیم که در این جشن‌ها 2 میلیارد جمع شد.

رفیق دوست ادامه داد:  در حال حاضر مشکلی با بانکهای عامل برای پرداخت وام نداریم و وام‌ها با توجه به مبلغ در مدت 15 الی یک ماه به زندانیان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: بودجه دولت بنا به سهمی که به ستاد دیه تهران می‌رسد از طریق موسسات قرض‌الحسنه و بانک‌ها تامین می‌شود، ما در حال حاضر مشکلی با بانکهای عامل نداریم و آنها وام‌ها را بستگی به رقمی که دارد طی 15 روز الی یک ماه به زندانیان پرداخت می‌کنند.

* سه زندانی بیمه توسعه در تهران

وی با اشاره به آمار زندانیان غیرعمدی که در حال حاضر به دلیل مشکلات مربوط به بیمه توسعه در حبس به سرمی‌برند، گفت:  از مجموع این زندانیان جرایم غیرعمد، 3 نفر تهرانی هستند که امیدوایم تا این افراد با حل مشکلات این شرکت بیمه‌ای تا آخر سال آزاد ‌شوند.

رفیق‌دوست با تاکید بر اینکه ما در بحث جذب بودجه مشکلی نداریم و تقریباً بودجه خوبی در اختیار ما قرار گرفته است، گفت: البته ما شاهد 200 میلیون تومان تعهد وصول نشده از سوی خیرین بودیم.

وی در پایان تصریح کرد: تمام تلاش ما در این ستاد مردمی این است که در زندان‌های استان تهران هیچ زندانی زن حضور نداشته باشد. البته اکثر این خانم‌ها دارای محکومیت مالی هستند که در همین راستا باید در خصوص شیوه انجام معاملات تجاری اطلاع‌رسانی مناسب کنیم تا مردم کمتر گرفتار این گونه  مشکلات شوند.

۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ۰۸:۴۴
تعداد کلیک: ۲,۴۷۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.