English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 22 زندانی غیرعمد از زندان‌های استان مرکزی

همزمان با روز نیکوکاری و در آستانه آغاز سال جدید 22 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد زندان‌های استان مرکزی با کمک خیرین و ستاد دیه از زندان آزاد شدند و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، خشایار جمشیدی مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: مبلغ کل بدهی این 22 زندانی که از محکومان جرایم غیر عمد و غیرکلاهبردای هستند، 2 میلیارد و 570 میلیون ریال بوده که این اعتبار از محل کمک‌های خیرین و منابع ستاد دیه و اخذ رضایت از شکات تامین گردیده است.

وی با اشاره به اینکه این گروه از زندانیان و خانواده آنها منتظر کمک‌های خیرین و نیکوکاران هستند، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 167 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از محل منابع مالی ستاد دیه شعبه این استان، اخذ رضایت شکات، پذیرش اعسار و پرداخت وام از طریق بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، منابع پرداختی توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی از زندان آزاد شده‌اند.

جمشیدی با اشاره به عواقب غیرقابل جبران فردی و نتایج تلخ اجتماعی حبس افرادی که صرفا به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت دیه یا بدهی در زندان هستند، تصریح کرد: زندانیان جرائم غیرعمد به سبب محدود شدن در یک فضای بسته و دوری از خانواده دچار آسیب‌های روحی و عاطفی فروانی می‌شوند که در بسیاری از این موارد خانواده‌ها بیش از این افراد آسیب می‌بینند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان مرکزی افزود: باید بیش از گذشته زمینه جلب مشارکت‌های مردمی در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شده تا زندانیان نیازمند مورد مساعدت قرار گرفته چرا که اینگونه زندانیان بدهکار ند نه بزهکار، برنامه‏های خیرخواهانه باید افزایش یابند.

جمشیدی بابیان اینکه حبس‌زدایی همواره از الویت‌های اصلی دستگاه قضا بوده و هست، افزود: مقام معظم رهبری تأکیدات فراوانی برای آزادی زندانیان غیرعمد و ارائه راهکارها از سوی نهادهای مربوطه برای این امر مهم داشته‌اند که در جایگزینی حبس جهت کاهش آسیبهای اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم به طور جد پیگیری میشود.

مدیر عامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان جرایم غیر عمد شعبه استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر 213 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با محکومیت‌های دیه، مهریه و نفقه، مالی و... در زندان‌های استان منتظر کمک‌های خیرین هستند، از مردم خیر و نوعدوست برای آزادی این محبوسین نیازمند و آبرومند دعوت به مساعدت و همکاری نمود.

۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ۰۸:۲۶
تعداد کلیک: ۲,۲۱۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • حسین فراهانی
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ۰۰:۲۰
  • 0
  • 0
    0

لطفا شماره تلفنهای ستاددیه استان مرکزی را به آدرس پست الکترونیک بنده ارسال فرمایید..باتشکر


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.