English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

همکاری‌با مادحین‌در جهت‌پیشگیری از ورود ناخواسته‌افراد به‌زندان

با هدف کاهش وقوع جرائم‌ غیرعمد و زمینه‌سازی در جهت اطلاع‌رسانی مناسب به آحاد جامعه، جلسه هماهنگی فی مابین مدیر عامل ستاد دیه شعبه اصفهان و رئیس مرکز آموزش مداحی این استان، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در این جلسه که در محل ستاددیه برگزار شد، مقرر گردید کتابچه‌های آموزشی پیرامون جرائم غیرعمد تهیه شده از سوی این نهاد مردمی، بعنوان یکی از دروس آموزشی مداحان اهل بیت علیهم‌السلام در جلسات مذهبی مورد تشریح قرار گیرد.

مدیرعامل ستاددیه شعبه اصفهان با اشاره به نفوذ کلام و محبوبیت مادحین و خطبای هیئت‌های مذهبی در این استان گفت: همواره با تعامل صمیمی و مستمر با تکایای مذهبی و جلسات دینی فعال در استان از این ظرفیت ارزشمند در جهت بحث پیشگیری بهره‌مند شده‌ایم که با برگزاری این جلسه امید می‌رود، موضوع توجه به قوانین و آشنا ساختن عموم حاضرین در این هیئات با مقررات به ظاهر ساده‌ از بروز بسیاری از مشکلات فردی و معضلات اجتماعی بکاهد.

وی ادامه داد: پیش‌تر تلاش این ستاد بر توزیع برگه‌های آموزشی و کتاب‌های هشدار دهنده در بین عمومی مردم و بالاخص عزاردان و عاشقان آل الله در این محافل معنوی بود، اما با عنایت به ضرورت بحث پیشگیری در صدد هستیم با همکاری مادحین استان ضمن در اختیار قرار دادن این مطالب فرهنگی به طور شفاهی نیز به توضیح و تبیین موضوعات بپردازیم.

احسانی ادامه داد: در این راستا تعداد 180 جلد کتاب قطع جیبی با محوریت پرونده‌های مربوط به حوادث رانندگی، مهریه، نفقه و حوادث کارگاهی را در اختیار مرکز آموزش مداحی قرار دادیم تا به عنوان اولین گام در اجرای توافق، مداحان عزیز استان در دهه فاطمیه نسبت نسبت به اطلاع رسانی وآماده سازی در مساجد و مراسم مذهبی فعالیت نمایند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان اصفهان در خصوص اقدامات دیگر این نهاد در زمینه پیشگیری گفت: در اوایل همین هفته با هدف پیشگیری از وقوع جرائم غیر عمد و کمک به آزادی زندانیان نیازمند با معاون فرهنگی و تفریحی شهرداری استان دیدار و گفتگو داشتیم.

وی اظهار کرد: در این جلسه دکتر قاسم‌زاده، معاون فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به لزوم اطلاع‌رسانی مناسب به شهروندان با هدف کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی اشاره تأکید کرد و آمادگی این مجموعه را در امر چاپ و انتشار کتابچه‌های آموزشی و توزیع مناسب آن در معابر شهری، پایانه‌های مسافربری، ایستگاه راهن، فرودگاه و دیگر مراکز عمومی اعلام کرد.

۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۳۷
تعداد کلیک: ۲,۳۱۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.