English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

فرهنگسازی در بحث جرائم غیرعمد تنها وظیفه ستاد دیه نیست

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کرمان گفت: موضوع فرهنگسازی و پیشگیری در بحث جرائم غیرعمد تنها وظیفه ستاد دیه نوبده و این مهم نیازمند یک بسیج عمومی است.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه گشور، سید حجت الله موسوی قوام در نشست هیات مدیره ستاد دیه گفت: از مجموع 222 مددجوی جرایم غیرعمد حاضر در زندان‌های استان کرمان، 44 نفر دیه بدهکار، 52 نفر بدهکار چک، 112 نفر بدهکار مهریه و 14 نفر را بدهکاران نفقه تشکیل می‌دهند که اگر بحث پیشگیری از ورودناخواسته افراد در تمامی این استان نهادینه شده بود، قطعا با این تعداد زندانی همراه نبودیم.

وی گفت: امسال زمینه آزادی 147 مددجوی جرایم غیرعمد کرمانی از زندان‌های استان فراهم و زمینه آزادی این افراد با پرداخت بدهی شش میلیارد و 655 میلیون و 960 هزار ریالی فراهم گردیده است.

موسوی‌قوام ادامه داد: از مجموع مددجویان جرایم غیرعمد آزاد شده از زندان‌های این استان، 32 نفر با استفاده از کمک‌های مردمی و خیران به مبلغ دو میلیارد و 120 میلیون ریال از بند استخلاص پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 67 نفر از این زندانیان نیز با استفاده از کمک‌های ستاد دیه کشور با مبلغ 19 میلیارد و 116 میلیون ریال آزاد شده‌اند، گفت: از این تعداد پنج نفر نیز با استفاده از اعتبارات صندوق تامین خسارت های بدنی به مبلغ سه میلیارد و 969 میلیون و 960 هزار ریال آزاد شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 41 نفر با اخذ رضایت شاکی و بدون پرداخت وجه آزاد شده‌اند که این اقدام کم نظیر جای تقدیر از خدمات مددکاران ستاد دیه و شاکیان آنها دارد.

موسوی‌قوام گفت: در مجموع امسال با 149 نفر از شاکیان پرونده ها مذاکره و 180 میلیارد ریال اخذ رضایت شاکی حاصل شده است.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان کرمان اظهار کرد: امسال 33 میلیارد و 655 میلیون و 960 هزار ریال برای کارهای پیشگیرانه هزینه شده اما کارهای پیشگیری زمان‌بر است و در آینده نتیجه آنها مشخص می‌شود.

وی گفت: به منظور اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی لازم است همه ارگانهای دولتی و فرهنگی با یک بسیج عمومی وارد صحنه شوند و اقدامات فرهنگی را به بهترین شکل و در همه سطح استان انجام دهند.

موسوی‌قوام اضافه کرد: بین مددجویان جرایم غیرعمد زندانیان قدیمی بسیار کمی داریم که 22 نفر از دو سال گذشته در زندان هستند که تمامی آنها بدهکار مهریه هستند.

وی تصریح کرد: اولویت پرداخت کمک‌های ستاد دیه در سال جاری به بدهکاران دیه و افرادی اختصاص دارد که از سال‌های 91 و 92 در زندان ها هستند.
۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ۱۳:۱۶
تعداد کلیک: ۲,۳۱۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.