English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

سین سفره 998 زندانی غیرعمد استان فارس نیازمند سخاوت خیرین

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان فارس گفت: تمام هفت سین سفره 998 زندانی جرائم غیرعمد این استان در یک سین سخاوت خیرین و نیکوکاران خلاصه شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در حال حاضر استان فارس میزبان نزدیک به یکهزار زندانی جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری است که این افراد به دلیل محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری و پرونده‌های مربوط به دیات در زندان‌های سطح استان تحمل حبس می‌کنند.

سید رضا اسکندری، با اشاره اینکه اغلب این افراد از سرپرستان خانواده و افراد آبرومند و متدین استانی هستند، گفت: امیدواریم در روزهای پایانی سال جاری با همیاری خیرین بیشتر این زندانیان آزاد و سال جدید را در نزد خانواده‌های خود باشند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان فارس اظهار کرد: این گروه از زندانیان با بدهی دو هزار و 151 میلیارد ریالی و با محکومیت‌های مربوط به حوادث رانندگی، پرونده‌های مربوط به  مهریه و نفقه و مسایل مختلف مالی غیر از کلاهبرداری راهی حبس شده‌اند.

وی با تفکیک جرائم غیرعمدی استان گفت: 355 نفر از این افراد به خاطر ناتوانی از پرداخت مهریه و نفقه و 145 زندانی هم به دلیل عدم استطاعت در پرداخت دیه ناشی از تصادف در حبس هستند و 497 زندانی دیگر هم کسانی هستند که به دنبال حوادث کارگاهی در زندان به سر می برند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان فارس با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 430 زندانی غیرعمد از زندان‌های این استان از بند حبس رهایی یافته‌اند، گفت:  در 11 ماه نخست امسال با عنایت خیرین و با مساعدت ستاد دیه کشور این تعداد زندانی که 412 نفر آنان را مردان و 18 نفر را هم زنان تشکیل می‌دادند، استخلاص پیدا کردند.

وی با اعلام بدهی 534 میلیارد و 345 میلیونی این زندانیان گفت:  با تلاش‌های ستاد دیه خوشبختانه مبلغ 350 میلیارد و 956 میلیون و 843 هزار و 895 ریال از سوی شکات گذشت رضایتمندانه داشتیم که این حسن خلق و مناعت طبع شهروندان فارسی در گذشت از حقوق حقه خودشان را می‌رساند.

اسکندری با اشاره به اینکه استان فارس همواره از نظر میزان گذشت از سوی شاکیان از استان‌های مطرح کشوی به شمار می‌آید، گفت: با نظر به همین روحیه و استقبال در سی و هفتمین دهه فجر انقلاب اسلامی با همراهی شکات و طلبکاران و همچنین کمک‌های همیشگی خیرین استانی زمینه آزادی 72 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم گردید که این آمار، استان فارس را در جایگاه نخست جدول آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در طرح ویژه ستاددیه کشور قرار داد.

وی در خصوص بدهی این زندانیان هم گفت: 72 زندانی آزاد شده با بدهی 79 میلیارد و 500 میلیون ریالی در زندانهای سطح استان تحمل حبس می‌کردند که در کمتر از ده روز با تلاش و پیگیری ستاد دیه شعبه استان فارس پس از اخذ گذشت 37 میلیارد و 500 میلیون ریالی این افراد نیز آزاد و به آغوش جامعه بازگشتند.

۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ۰۸:۵۲
تعداد کلیک: ۲,۳۸۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.