English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی هر زندانی غیرعمد بستن یکی از دربهای توسعه جرم است

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان خوزستان، گفت: آزادی هر زندانی غیرعمد بستن یکی از دربهای توسعه جرم در جامعه است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الاسلام قدرت هاشم‌نیا در دیدار با مددکاران زندانها و مراکز تامینی و تربیتی استان خوزستان بیان کرد: کار مددکاری بارزترین مصداق آیه 32 سوره مائده است که اشاره دارد «هـر کـس نفسی را زنـده کـنـد گویا همه مردم را زنده کرده است».

وی با تقدیر از عملکرد مددکاران زندانها در شناسایی و معرفی مددجویان غیرعمد به ستاددیه شعبه این استان گفت: این مددکاران هستند که در سخترین شرایط زندگی و حبس برای یک مددجوی غیرعمد، امید به احیاء و بازگشت سعادتمندانه او را به جامعه فراهم می‌کنند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان خوزستان افزود: کار ستاد دیه به نوعی کاهش منطقی و اصولی جمعیت کیفری زندانها است که در این زمینه رسالت ما آزادی محکومانی است که به طور قطع تلاش این افراد محبوس در خارج از زندان در دستیابی حقوق بدهکاران و طلبکاران موثرتر خواهد بود.

وی با اشاره به همکاری خوب شکات و اولیاءدم در تسریع رسیدگی به پرونده‌های مددجویان تحت حمایت این ستاد مردمی، اظهار کرد: با عنایت برخی از طلبکاران و شکات زندانیان غیرعمد، در بسیاری از موارد ضرر و زیان متقاضیان دیه و بدهی بسیار زودتر پرداخت می‌شود.

هاشم‌نیا با اشاره به اینکه بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد را سرپرستان خانواده تشکیل می‌دهند، گفت: در اصل خروج هر زندانی غیر عمد و غیرکلاهبرداری از زندان بستن دربی از در‌های جرم در جامعه به شمار رفته و از بروز بسیاری از معضلات بعضا غیرقابل جبران پیشگیری می‌کند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان با اعلام این خبر که در آستانه نوروز با همکاری مددکاران در صدد هستیم بیشترین تعداد آزادی را داشته باشیم، گفت: تکمیل سریع پرونده زندانیان واجد شرایط جرائم غیر عمد، تلاش برای صلح و سازش بین طرفین و اخذ رضایت در کل یا بخشی از مطالبات شکات از جمله اقداماتی است که بیش از گذشته مد نظر اعضای این ستاد در جریان رسیدگی قرار دارد.

۶ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۵۲
تعداد کلیک: ۲,۴۳۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.