English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بدهی 200 زندانی غیرعمد استان قم 50 میلیارد ریال است

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان قم گفت: در زندان‌های سطح این استان 200 زندانی جرایم غیرعمد حضور دارند که مبلغ بدهی این افراد در حدود 50 میلیارد ریال است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور محمد پیله‌وران در جمع خبرنگاران گفت: در هفته جاری با کمک خیرین و نیکوکاران استان قم این تعداد زندانی تحت حمایت توسط ستاددیه، از زندانهای سطح استان آزاد می شوند.

وی با اشاره به آزادی 20 مددجوی غیرعمد این استان در قالب طرح ویژه دهه مبارک فجر افزود: در صورتی که کمکهای مردم و خیرین افزایش پیدا کند این ستاد آمادگی آزادسازی زندانیان تا سقف 100نفر را هم دارد.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه این استان، با اشاره به جرایم این محکومان غیرعمد گفت: این جرایم شامل دیات غیرعمد از جمله تصادفات، کارگران ساختمانی و بدهی های مالی غیر کلاهبرداری می شود که البته ستاد در مواردی نیز از محکومان نیازمندی و آبرومندی که به دلیل محکومیت‌های مربوط به پرونده‌های مهریه و نفقه زندانی هستند نیز  دستگیری می‌کند که ارائه تسهیلات در این زمینه هرگز الویت ما در آزادی نبوده است.

پیله‌وران با تقدیر از همکاری خوب برخی شکات و طلبکاران در زمینه آزادی مددجویان غیرعمد افزود: در این ستاد با صحبتهایی که با شاکی می شود، نهایت تخفیف از وی گرفته می‌شود و مبلغ توافقی در قالب تسهیلات قرض الحسنه در اختیار زندانی قرار داده می شود تا بتواند از این راه دیه غیرعمد را بدهد.

وی ادامه داد: از 10 میلیون ریال تا سقف دیه کامل دو میلیارد ریال در قالب تسهیلات به زندانیان غیرعمد داده می‌شود ضمن اینکه سقف وام بستگی به مبلغ محکومیت پرونده و بررسی وضعیت اقتصادی مددجو دارد.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان قم خاطرنشان کرد: زندانیان جرایم غیرعمد که استطاعت پرداخت دین خود را نداشته باشند و بدهی های آنان مالی (غیرکاهبرداری) و یا دیات غیرعمد باشد مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه می شوند و کسانی که واجد شرایط دریافت کمک بلاعوض باشند پس از تحقیق از این کمکها بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه بصورت میانگین، حدود 200 نفر از زندانیان استان قم جرایم غیرعمد دارند، گفت: این تعداد حدود 50 میلیارد ریال بدهکار هستند.

پیله‌وران اظهار کرد: از آغاز سالجاری تاکنون 185 زندانی واجد شرایط آزاد شده‌اند که مبلغ کل محکومیت آنها 98 میلیارد ریال بوده است که بخش عمده این اعتبار از سوی ستاد دیه شعبه استان قم و با جلب رضایتمندی شکات صورت گرفته و مابقی در قالب تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

وی با اشاره به تاسیس این ستاد از سال 1379 در استان قم گفت: این ستاد در جهت آزادی زندانیان نیازمند واجد شرایط توانسته است، در طول این مدت زمان، دو هزار و 737 نفر را آزاد کند.

۴ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۲۳
تعداد کلیک: ۲,۴۹۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.