English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

660 زندانی غیرعمد اصفهانی در انتظار آزادی

مدیر عامل ستاددیه شعبه اصفهان از وجود بیش از 660 زندانی جرایم غیرعمد و مالی در زندانهای این استان خبر داد که در انتظار کمک مردم خیراندیش برای آزادی هستند.

 

مجید احسانی، در گفت و گو با ایرنا، مجموع بدهی این زندانیان را بیش از 50 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در 10 ماه امسال تعداد زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در 10 ماه امسال 612 نفر به دلیل محکومیت به جرایم مالی و غیر عمد وارد زندانهای استان شده‌اند.

مدیر عامل ستاددیه شعبه استان اصفهان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع زمینه آزادی 574 زندانی غیرعمد که شامل 291 مورد محکومیت مالی غیرکلاهبرداری، 105 نفر مربوط به حوادث رانندگی، کارگاهی و دیه و 178 پرونده نیز در ارتباط با مهریه و نفقه از زندانهای استان فاهم شده است.

وی میزان بدهی این افراد را حدود 45 میلیارد تومان برشمرد و گفت: از این مبلغ 16 میلیارد تومان مربوط به گذشت شاکی است و مابقی از طریق کمک خیرین، ستاد دیه و تسهیلات بانکی تامین شد.

احسانی افزود: در ایام دهه فجر امسال 62 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان شامل 34زندانی جرایم غیر عمد مالی، 9 محکوم به پرداخت دیه حوادث رانندگی وکارگاهی و 19 نفر از زندانیان مهریه و نفقه از زندانهای استان آزاد شدند.

وی مجموع بدهی آنها را بالغ بر 42 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با اعتباری بالغ بر 10میلیارد ریال شامل کمک خیرین و نیکوکاران استانی و اعتبارات ستاد دیه کشور و با اخذ بیش از 12 میلیارد ریال گذشت از شاکیان و مبلغی بالغ بر 19 میلیارد ریال اعسار توسط ستاد دیه استان، این افراد از زندان آزاد شدند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان اصفهان همچنین به جلوگیری از ورود 32 نفر به زندانها ی استان که بدهی آنها بیش از دو میلیارد تومان بود خبر داد و گفت: با گرفتن یک میلیارد تومان گذشت از شاکیان، این افراد که در شرف بازداشت و در آستانه ورود به زندان بودند رفع گرفتاری شدند.

احسانی به رتبه اول اصفهان در جشن گلریزان امسال اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان گذشته بیش از پنج میلیارد تومان از طریق کمک خیرین و نیکوکاران جمع شد و استان در آزادی زندانیان نیز رتبه اول را کسب کرد.

وی فرهنگسازی در زمینه مهریه معقول، رعایت ضوابط راهنمایی و رانندگی و توجه به بیمه کردن خودروها را موجب کاهش آمار زندانیان جرایم مالی و غیرعمد و همچنین ناهنجاریهای اجتماعی برای خانواده های آنها دانست.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان اصفهان از مردم خیر و نیکوکار استان اصفهان دعوت کرد که با کمک های خود در راه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، از بوستان عمل نیک گلی برچینند.

۴ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۱۵
تعداد کلیک: ۲,۲۷۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.