English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

زندانیان مهریه و تصادف نیازمند ساماندهی هستند

مدیرکل‌زندانهای‌فارس در دیدار با رئیس شوراهای‌حل‌اختلاف استان گفت: زندانیان مهریه و تصادفات نیازمند ساماندهی بوده و اعمال اقدامات‌ فرهنگی در خصوص این قبیل محکومان بیش از گذشته محسوس است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید حشمت‌اله حیات‌الغیب در دیدار با حجت الاسلام موسوی رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس افزود: با توجه به اینکه در بسیاری موارد فقر اجتماعی و فرهنگی باعث حبس عده‌ای از هموطنان ما شده و در ادامه به جهت مبلغ بالای بدهی یا دیه نیز ممکن است استخلاص آنها تا ماه‌ها به تأخیر بیافتد، توجه بیشتر به مقررات مربوط به مهریه و قوانین راهنمایی و رانندگی امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل زندانها و رییس هیات مدیره ستاد دیه استان فارس گفت: اکنون که زندانیان زیادی به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در اختیار ما قرار دارد باید در خصوص عدم بازگشت دوباره این افراد به زندان و تعامل با مجموعه قضایی، در جهت رفع مشکلات آنها تلاش بیشتری انجام پذیرد و این موضوع را در اولویت‌ کاری خود قرار دهیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با حمایتهای رئیس کل دادگستری که رییس هیات امناء ستاد دیه این استان نیز می‌باشند، هرچند در مجموعه زندانهای سطح استان محکومان جرایم غیرعمد و نیازمند در بدو ورود شناسایی شده و به ستاددیه شعبه استان جهت انجام امر تحقیق و در مرحله بعد مساعدت معرفی می‌شوند، اما در زمینه پیشگیری از ورود افراد به زندانها نیز با همکاری مسئولین باید اقدامات مستمر و موثری صورت پذیرد.

حیات‌الغیب ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر برای کاهش جمعیت کیفری زندانها و اجرای دقیق دستورالعمل ساماندهی وضعیت زندانها شرایط فراهم شده است که امیدواریم در این زمینه علاوه بر سیاست کاهش جمعیت زندانیان غیرعمد استان در زمینه نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش نیز بتوانیم گام های مؤثری برداریم.

وی با اشاره به عملکرد ستاددیه شعبه فارس در آزادی تعداد 430 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان گفت: از این تعداد 18 نفر زن و 412 نفر مرد بودند که این زندانیان واجد شرایط کمک با همت خیرین استانی و کمک‌های ستاددیه کشور از حبس رهایی یافتند.

رییس هیات مدیره ستاد دیه استان فارس تأکید کرد: از تعداد  997 زندانی غیرعمد موجود در سطح زندانهای این استان 480نفر به دلیل مهریه و محکومیت‌های مربوط به دیه ناشی از تصادفات رانندگی تحمل کیفر می‌کنند که باید در خصوص کاهش این قبیل مددجویان تدابیری اندیشیده شود تا ورودی محکومان این جرائم به زندانها به حداقل ممکن کاهش یابد.

حجت‌الاسلام موسوی، رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس نیز در سخنانی گفت: در استان فارس 13 شعبه شورای حل اختلاف مستقر در زندانها وجود دارد که در دومین سال پیاپی در زمینه صلح و سازش رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

موسوی افزود: در راستای کاهش جمعیت زندانهای استان شوراهای حل اختلاف استان در نظر دارد طبق توافق و دستور العمل‌های موجود به کلیه زندانیان جرایم غیرعمد واجد شرایط 15روز مرخصی در عید نوروز اعطاء نماید.

۳ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۱۲
تعداد کلیک: ۲,۴۶۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.