English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

80 زندانی‌غیرعمد آذربایجان‌شرقی در قالب‌طرح‌نوروزی آزادمی‌شوند

مدیرعامل ستاددیه شعبه آذربایجان شرقی گفت: 80 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان در قالب طرح نوروزی آزاد می‌شوند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت الاسلام علی محرمی در گفت و گوی با ایرنا افزود: براساس این طرح اصناف و بازاریان نیکوکار این استان، طبق رسم هر ساله خودشان در روزهای منتهی به نوروز مبلغی را برای دستگیری از نیازمندان کنار می‌گذارند که با همکاری این ستاد مبالغ مردمی جمع آوری شده و در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه همواره تلاش ما در این نهاد مردمی بر این اصل استوار است که زندانی زیر 100 میلیون ریال با محکومیت جرائم غیرعمد در زندان‌های سطح استان باقی نمانند، گفت: برای آزادی این تعداد از زندانیان که برنامه ریزی شده قبل از سال جدید در صدد هستیم با پرداخت بدهی 6 میلیارد ریالی آنها زمینه آزادی این افراد را فراهم نماییم.

حجت الاسلام محرمی اعلام کرد: 13 زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت یک میلیارد و 500 میلیون ریال قبل از عید و در قالب طرح نوروزی، اسفند ماه سال گذشته از زندان‌های هشت گانه استان آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه آذربایجان شرقی پیش از این اعلام کرده بود که 212 نفر به خاطر جرایم غیرعمد در زندان‌های استان گرفتار هستند و برای آزادی آنان حدود 60 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه دو نفر از این زندانیان به مناسبت 29 بهمن، سالگرد قیام مردم تبریز در سال 56 آزاد شدند، گفت: امسال همچنین 14 نفر زندانی جرایم غیرعمد در دهه فجر از زندان آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان آذربایجان شرقی افزود: این زندانیان با پرداخت سه میلیارد و 500 میلیون ریال کمک از محل کمک های جشن گلریزان و مردمی در همین هفته‌ گذشته از زندان های تبریز، مراغه، اهر، میانه و مرند آزاد شده‌اند.

حجت الاسلام محرمی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 195 نفر زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت 49 میلیارد و 288 میلیون ریال از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

وی همچنین در خصوص اقدامات ستاد دیه شعبه این استان برای جلب رضایت طلبکاران یا کاهش بدهی زندانیان برای فراهم شدن زمینه آزادی آنان، گفت: کمیته صلح و سازش و اخذ گذشت از شاکیان برای رسیدگی به این موضوع تشکیل و افراد متنفذ، معتمدان بازار و افراد موجه عضو این کمیته بوده و روزانه با تعدادی از شاکیان در محل ستاد دیه استان یا در منزل شاکیان نسبت به اخذ گذشت یا جلب رضایت آنان اقدام می کنند.

وی اضافه کرد: مددکاران زندان‌‌های استان نیز در ارتباط با همین موضوع با شاکیان مذاکره و رضایت آنان را جلب کرده و یا شاکیان از بخشی از دیه گذشت می کنند.

مدیرعامل ستاددیه آذربایجان شرقی یادآوری کرد: امسال از 80 شاکی به مبلغ 29 میلیارد و 605 میلیون و 204 هزار و 167 ریال گذشت اخذ شده است.

۳ اسفند ۱۳۹۳ ۰۸:۴۵
تعداد کلیک: ۲,۵۷۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.