English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی بیش از 750 زندانی غیرعمد در طرح ویژه دهه فجر

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به طرح ویژه این نهاد در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: طبق ابلاغ این طرح به شعب ستاد دیه سراسر کشور، زمینه آزادی 752 نفر از زندانیان غیرعمد فراهم شد.

 

اسدالله جولایی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص طرح «آزادی 600 زندانی غیرعمد» گفت: در روزهای منتهی به سال نو با ابلاغ این طرح به شعب ستادهای دیه سراسر کشور مقرر شد که هر استان به مناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی روزانه آزادی حداقل 2 زندانی جرائم غیرعمد را در دستور کار خود داشته باشد.

وی با اشاره به تعداد زندانیان واجد شرایط آزادی گفت: با توجه به پیش‌بینی به‌عمل آمده مقرر شده بود بنا به ظرفیت‌های موجود استانی تعداد 600 نفر از مددجویان واجد شرایط کمک از زندان‌های کشور آزاد شوند که با همکاری خوب خیرین و تلاش وافر همکاران ستادهای دیه سراسر کشور این تعداد به 752 نفر افزایش پیدا کرد.

جولایی با اشاره به بیشترین تعداد آزادی‌های صورت گفته، اظهار کرد: استان‌های فارس و اردبیل به صورت مشترک با 72 زندانی، اصفهان با 65 مورد و استان قزوین نیز با آزادی 57 محکوم غیرعمد بیشترین تعداد آزادی‌ را در اجرای این طرح داشته‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور یادآور شد: در دهه فجر سال گذشته نیز ضمن برپایی غرفه‌های ثابت و سیار ستاد دیه در مسیر راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ماه و دعوت از هنرمندان، نیکوکاران و شخصیت‌های انقلابی در این غرف مردمی، با اجرای طرح مذکور زمینه آزادی تعداد 350 زندانی واجد شرایط جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری فراهم شد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور به تداوم طرح «هر مسجد، آزادی یک زندانی» در روزهای باقیمانده از سال اشاه کرد و گفت: با توجه به استقبال بالای نمازگزاران مساجد استان تهران در برگزاری جشن‌های گلریزان منتهی به سال نو امیدواریم در اسفند ماه به غیر از این مساجد شاهد برنامه‌های معنوی خوب دیگری در همین راستا در مساجد مختلف دیگر استان‌ها باشیم.

وی با اعلام این خبر که نمازگزاران مسجد سادات اخوی 30 بهمن ماه برای دومین بار میزبان این مراسم بودند، گفت: سال گذشته با مشارکت خوب امام جماعت و مأمومین این مسجد قدیمی واقع در خیابان ایران، ضمن جمع آوری مبلغ 48 میلیون تومان زمینه آزادی 7 زندانی سرپرست خانواده فراهم شد.

۲ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۲۴
تعداد کلیک: ۲,۲۱۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.