English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مجازات حبس نیازمند یک سیاست‌گذاری منسجم می‌باشد

مدیرکل زندانهای گیلان در بازدید از مجموعه ستاددیه شعبه این استان گفت: هدف از مجازات در قوانین کیفری باید تامین کننده امنیت در سطوح مختلف اجتماعی باشد، لذا اعمال یک سیاست منسجم در خصوص استفاده از مجازات حبس ضروری است.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حسینی روز سه شنبه (28 بهمن ماه) در بازدید از ستاددیه شعبه گیلان، از نزدیک در جریان رسیدگی به پرونده های مددجویان غیرعمد و تلاش گروه‌های تحقیق و صلح  سازش این استان در روزهای منتهی به سال نو قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه که در دفتر مدیر عامل ستاد دیه برگزار شد، مدیر کل زندانهای گیلان ضمن تشکر از فعالیت‌های ستاد دیه در کاهش جمعیت کیفری این استان گفت: ستاد دیه استان عملکرد مطلوبی در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد داشته و با همتی که در این مجموعه سراغ داریم امیدواریم تا پایان سال با تلاش مضاعف شاهد آزادی حداکثری زندانیان غیرعمد  از زندانهای سطح استان باشیم.

حسینی با اشاره  به مشکلات افزایش جمعیت کیفری و آسیبهای ناشی از حبس بر زندانی وخانواده گفت: یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های اصلی مسئولان نظام همواره این مسئله بزرگ اجتماعی بوده و در این زمینه سازمان زندانها در تلاش است یک نهضت ملی در همه ابعاد برای کاهش جمعیت کیفری زندانها شکل بگیرد.

وی با بیان این که در زندانها مشکلات فراوانی از قبیل مشکلات ازدحام جمعیت کیفری، مشکلات بهداشتی و اخلاقی متعددی وجود دارد، گفت: حفظ سلامت جسمی و روحی  مددجویان در کنار تلاش برای ارتقاء دانش و مهارت از دیگر اقدامات و اهداف اصلی ما برای محکومان حبس به شمار می‌رود که در این میان توجه به زندانیانی که با ارتکاب جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در محکومیت حبس به سرمی‌برند، بسیار بیشتر و دقیق‌تر از دیگر محبوسین است.

مدیرکل زندانهای استان گیلان بسط اعتقادات مذهبی زندانیان را از جمله وظایف زندانها اعلام کرد و گفت: در این زمینه آیین نامه سازمان زندانها بسیار دقیق تنظیم شده است و در صورتی که جمعیت کیفری زندانها در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد، انجام تکالیف سازمان برای بازگشت سعادتمندانه و بازسازگاری نمودن فرد زندانی دشوار نخواهد بود.

در ادامه این جلسه،  مدیرعامل ستاددیه شعبه استان گیلان به بیان عملکرد و نحوه بررسی پرونده های ارسالی از طرف زندانها پرداخت و اظهار کرد: ارتباط و تعامل ستاد دیه و زندانهای استان ضمن تسهیل در رسیدگی به پرونده‌ها در کاهش مراحل بررسی اثرگذار بوده است.

کامران‌زاده با بیان اینکه هدف اصلی و عمده ستاد دیه، کمک به زندانیان نیازمند و آبرومند بیان کرد: با همکاری نیکوکاران استان امیدواریم در آستانه سال جدید در حد توان و با همکاری خوب قضات محاکم قضایی، تعداد قابل توجهی از زندانیان واجد شرایط را با الویت بخشی به سرپرستان خانواده، نسوان و افراد بیمار و مسن از زندان آزاد کنیم.

www.ipro.ir

۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۱۷
تعداد کلیک: ۲,۲۸۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.