English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مددجویان جرائم غیرعمد را در آستانه سال نو دریابیم

مدیرعامل ستاددیه کشور گفت: بسیای از خانواده زندانیان جرایم غیرعمد بدون پشتوانه مالی در آستانه نوروز بیش از هر روزی در انتظار کمک‌های خیرین خداجو هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، «سید اسدالله جولایی» در گفت وگو با ایرنا ضمن بیان این خبر که هموطنان عزیز سال گذشته از طریق خودپردازها، سه میلیارد و 600 میلیون تومان به ستاد دیه کمک کردند، گفت: در روزهای باقیمانده از سال نیکوکاران نیک اندیش ایران اسلامی می‌توانند حتی کمک‌های به ظاهر کم و بی تأثیر خود را به منظور مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری به حساب‌های بانکی این ستاد مردمی واریز کنند.

** حتی با پرداخت یک‌هزار تومان جزء خیرین ستاددیه شوید

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه هر ایرانی تنها با پرداخت یک هزار تومان نیز می‌تواند نام خود را در جمع خیرین ستاددیه ثبت کند، گفت: ملت شریف ایران اسلامی می‌توانند از طریق خودپردازهای ملت، رفاه، تجارت و صادرات، یا با مراجعه حضوری به ستادهای دیه سراسر کشور در این اقدام خداپسندانه مشارکت نمایند.

وی خاطر نشان کرد: مراجعات مردم به این خودپردازها برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری بسیار زیاد بوده، به طوری که در سال جاری مبلغ  54 هزار و 611 نفر برای واریز پول جهت کمک به آزادی از این محل کمک واریز شده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد بیش از 200 درصدی را شاهد هستیم .

جولایی ادامه داد: همچنین هموطنان عزیز می‌توانند مبالغ اهدایی خود را از طریق حساب‌های بانکی 74/74 جام بانک ملت، 7777 بانک تجارت، 2240 بانک رفاه و حساب 0155550000004 بانک ملی شعبه طالقانی به نام ستاددیه کشور به منظور آزادی زندانیان نیازمند نیز واریز نمایند.

** آزادی شش هزار و یکصد زندانی جرایم غیرعمد در 10 ماه

جولایی خاطر نشان کرد: شش هزار و یکصد زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، از حبس آزاد شده اند که 250 نفر آنها زن بوده اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه شاهد افزایش مصدومیت و فوت کارگران در حوادث کارگاهی هستیم، اظهار داشت: عدم توجه به ایمنی کار در کارگاهها مخصوصا بالابرهای نامطمئنی که در طبقات نصب می کنند، موجب افزایش مصدومیت و فوت کارگران در حوادث کارگاهی شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برای حفر چاه به سیمهای برق توجه نمی‌کنند و از این طریق کارگر روزمزد این حادثه به شدت آسیب می‌بیند.

مدیر عامل ستاد دیه از عواقب صدور چک‌هایی بلامحل خبر داد و گفت: در حال حاضر 3هزار و 800 نفر از هموطنان ما بدون نیت کلاهبردانه و تنها به دلیل صدور چک بلامحل راهی زندان شده و تعدادی از آنها به دلیل وجود شاکی خصوصی ماه‌ها در حبس به سرمی‌برند.

وی مهریه‌های سنگین را نیز نمونه‌ای دیگر از دلایل حضور زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار عنوان کرد و گفت: بدون اغراق باید بگویم که جوانانی که خود حتی یک سکه بهار آزادی را ندیده اند، مهریه 2000 سکه ای معین می کنند و به دنبال مطالبه آن از سوی زوجه، اکنون در زندان هستند.

** برای جوانان اشتغال ایجاد کنید

مدیر عامل ستاد دیه کشور دلیل عمده افزایش جمعیت کیفری و زندانها، بیکاری عنوان کرد و خطاب به مسوولان گفت: برخی برای اداره کردن زندگی به اجبار دست به سرقت زده یا به خرید و فروش مواد مخدر روی می آورند.

جولایی تاکید کرد: مبادی که موظف به ایجاد اشتغال هستند مانند وزارت صنعت و معدن، وزارت کشاورزی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید ایجاد اشتغال کنند، ما چه در کشاورزی و دامپروری و چه در صنعت عقب هستیم و به نیروی بیشتر در این راستا نیاز داریم.

به گفته وی، اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در همین قسمت‌ها محقق می‌شود.

جولایی ادامه داد: زمینه ها باید بگونه ای فراهم باشد که جوانان وقتی از سر کار برمی گردند به قدری خسته باشند که فکر سرقت و یا خلاف به سر آنها نزند .

** شکات و طلبکاران اولین خیرین این ستاد مردمی هستند

مدیر عامل ستاد دیه طلبکاران و اولیای دم را یکی از بزرگ ترین خیران عنوان کرد و گفت: برای آزادی زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار که به بیش از 2 هزارو 877 میلیارد تومان پول نیاز بود، طلبکاران و اولیای دم از یکهزار و 520 میلیارد تومان در هشت سال گذشته گذشت کردند که این ستودنی است.

۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴:۱۸
تعداد کلیک: ۲,۳۲۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.