English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 28 زندانی جرایم غیر عمد در زندانهای استان مرکزی

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان مرکزی با اشاره به عملکرد 10 ماهه این نهاد مردمی در آزادی 145 نفری مددجویان غیرعمد گفت: 28 نفر این مددجویان به مناسبت ایام الله فجر در کمتر از 10 روز محقق شده است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، با نزدیک شدن به آغاز سال جدید 28 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد زندان مرکزی شهرستان اراک با کمک‌های معنوی و مادی نیکوکاران آزاد و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند .

مدیرکل زندانها و مدیرعامل ستاددیه شعبه استان مرکزی در خصوص این خبر گفت: مبلغ کل  بدهی  این 28 زندانی مبلغ 24 میلیارد و  700 میلیون ریال بوده که 6 میلیارد و 68 میلیون ریال  از محل منابع ستاد دیه کشور و مابقی از محل منابع ستاد دیه استان، اخذ رضایت از شکات، آورده‌ مددجویان و منابع پرداختی توسط صندوق تامین خسارتهای بدنی و شرکتهای بیمه تأمین شده است .

 جمشیدی ادامه داد: بخشی از این مبلغ نیز از محل پذیرش اعسار و پرداخت وام از طریق بانکهای عامل و موسسات مالی و اعتباری تأمین گردیده است.

وی رسیدگی به امور زندانیان جرایم غیر عمد را امری انسانی و بسیار مقدس برشمرد و افزود: با توجه به اینکه این افراد بدون هیچ سوء نیت مجرمانه راهی زندان شده و ممکن است بر اثر یک اتفاق ناخواسته، یا در اثر یک سانحه رانندگی و یا ناتوانی مالی در پرداخت بدهی   برای ماه‌ها در حبس به سر ببرند که رسیدگی سریع و دقیق برای تحقق این مهم نیازمند عزم جدی و همت همگانی نیازمند است.

مدیرکل زندانهای استان مرکزی با اشاره به این که این گروه از زندانیان و خانواده آنها بدون هیچ پشتوانه مالی برای استخلاص خود تنها منتظر کمک‌های خیرین و نیکوکاران هستند، نهادینه شدن فرهنگ کمک به آزادی زندانیان بدهکار را مستلزم اطلاع رسانی گسترده در جامعه و همکاری بیشتر رسانه‌ها دانست و گفت از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 145 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از محل منابع مالی ستاد دیه استان و پرداخت وام از طریق بانکها و موسسات مالی و اعتباری، از زندان  آزاد شده‌اند که آزادی حداکثری این قبیل مددجویان نیازمند تعامل صمیمی‌تر اهالی متعهد رسانه می‌باشد.

۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۰۰
تعداد کلیک: ۲,۲۶۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.