English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

250 زندانی غیرعمد کرمانشاهی در انتظار آزادی هستند

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کرمانشاه، گفت: با وجود اینکه از ابتدای سال تعداد 105 زندانی غیرعمد با همت مردمی آزاد شده‌اند، اما هنوز این استان 250 محکوم مالی و دیه نیازمند دارد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کرمانشاه در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته و تشریح برنامه‌های آتی این نهاد مردمی که صبح امروز (25 بهمن ماه) با حضور مدیرعامل ستاددیه کشور، بازرس مدیرعامل، معاونین و مدیران ستاددیه کشور برگزار شد، بر تأکید لزوم بهرمندی از تجارب شعب دیگر ستادهای دیه استانی گفت: در بحث آزادی زندانی هر استان بنا به موجودی محکومان جرائم غیرعمد با همت خیرین به انجام اقدامات خود می‌پردازد، اما در بحث پیشگیری برخی از ستادها به همکاری و مساعدت استان‌های همجوار خود در جهت نهادینه کردن برخی از مسائل پیشگیرانه نیازمند هستند که در این خصوص برنامه‌های ستاد دیه کشور قطعا راهگشا خواهد بود.

این جلسه که بر اساس جدول زمانبدنی، با هدف تسریع و تدقیق پرونده‌های زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری برگزار شد، ترابی، مشارکت‌های مردمی را در سطح استان ارزشمند و مطلوب اریابی کرد و افزود: ستاددیه شعبه استان کرمانشاه با همکاری صمیمانه مسئولین استانی و کمک‌های معنوی و مادی نیکوکاران از ابتدای سال تا بهمن ماه 105 زندانی جرائم غیرعمد و نیازمند را آزاد کرده است.

وی با اشاره به میزان بدهی ۹۸ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال این زندانیان گفت: از این میزان با مساعدت شکات و طلبکاران پرونده‌ها 18 میلیارد و 744 میلیون ریال گذشت رضایتمندانه اخذ شده و مبلغ هفت میلیارد و 930 میلیون ریال نیز از محل منابع بانکی پرداخت شده است.

بابک ترابی در خصوص جرائم این مددجویان واجد شرایط کمک اظهار کرد: 105 زندانی آزاد شده به تفکیک در 76 پرونده مالی، در 24 مورد در خصوص محکومیت‌های مربوط به پرداخت دیه و 5 مورد نیز در ارتباط با موضوع مهریه و نفقه راهی زندان شده بودند.

وی تعداد مددجویان موجود مشمول کمک ستاددیه را در سطح استان 355 نفر اعلام کرد و گفت: در کنار پیگیری‌ شبانه‌روزی هیئت مدیره این ستاد و با برگزاری جلسات تفاهم و اخذ گذشت، تا به امروز تنها زمینه آزادی تعداد 105 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با موفقیت انجام شده و در روزهای منتهی به سال نو برای استخلاص زندانیان باقیمانده نیازمند مشارکت بیشتر خیرین خداجو هستیم.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کرمانشاه، با اشاره به طرح ویژه این نهاد در دهه مبارک فجر گفت: در کنار آزادی روزانه 2 مددجو غیرعمد، ستاددیه شعبه استان کرمانشاه باراه اندازی غرفه فرهنگی در مسیر راهپیمایی با شکوه 22 بهمن ماه دستاوردهای انقلاب اسلامی را در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اطلاع رسانی کرد و به توزیع کتابچه‌های آموزشی مرتبط با موضوعات مهریه، چک و تصادفات پرداخت.

۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۲۱
تعداد کلیک: ۲,۷۹۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.