English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گیلان 412 زندانی جرایم غیرعمد دارد

مدیرکل زندان‌های گیلان محکومیت 8.6 درصد از زندانیان‌ این استان را محکومان جرایم غیرعمد و مالی عنوان کرد و گفت: هم اکنون گیلان 412 نفر زندانی جرایم غیرعمد دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید حمید حسینی، مدیر کل زندانهای استان و نائب رئیس هیئت مدیره ستادددیه شعبه استان گیلان در مراسم آزادی 39 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در گیلان با تبریک سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ارزش‌های برخاسته از انقلاب اسلامی با تلاش تمام مسئولان صیانت و حفظ می‌شود.

وی بنیان جامعه را براساس روابطی عنوان کرد که بین افراد برقرار می‌شود و افزود: دوام، پویایی و استمرار جامعه به وضع قوانینی است که روابط افراد را در جامعه مدنی تنظیم می‌کند.

حسینی، هنجارها و ارزش‌های موجود در جامعه را تضمین‌کننده نظام اجتماعی دانست و بیان کرد: ارزش‌های جامعه باید با دیده احترام نگریسته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  از ستاد دیه بعنوان بازوی پرتوان سازمان در آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد و نیازمند یاد کرد و گفت: در حال حاضربیش از 8/6 درصد زندانیان استان را زندانیان جرایم غیر عمد تشکیل داده که حدود55 درصد این افراد مشمول حمایتهای ستاد دیه بوده و امیدواریم با همتی که در مسئولان این ستاد داریم هرچه سریعتر شاهد آزادی آنان باشیم.

حسینی افزود: انتظارما بعنوان خدمتگذار مردم در سنگر مجاهدت خاموش زندانها در درجه اول این است همه متولیان فرهنگی کشور از تریبونهای نماز جمعه تا مدارس و رسانه ها  برای ارتقاء سطح آگاهی مردم مشارکت کنند تا  با هوشیاری در امر تصادفات رانندگی، فعالیتهای مالی و صدور چک و نیز توجه به دستورات اسلام در خصوص مهریه ،میزان ورود زندانیان غیر عمد ما کاهش پیدا کند.

مدیرکل زندانهای استان گیلان قبول درخواست اعسار از سوی محاکم و نیز بهره گیری از ظرفیتهای کمیته امداد امام خمینی (ره) و توجه به منبع اسلامی زکات برای آزاد سازی زندانیان را از دیگر راهکارهای موجود برای رهایی زندانیان نیازمند در جرایم غیر عمد دانست.

وی با بیان اینکه حاکمیت نسبت به افراد هنجارشکن واکنش نشان می‌دهد، تصریح کرد: واکنش حاکمیت به افراد مذکور مجازات است.

در ادامه مراسم مدیر عامل ستاد دیه استان ضمن عرض خوش آمد و تبریک بمناسبت فرارسیدن سی وششمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران از حضور همه مدعوین و مسئولین محترم تقدیر و تشکر نمودند.

مدیر عامل ستاد دیه استان گفت:امروز به میمنت ومبارکی این ایام، تعداد 39 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با مساعدت ستاد دیه و همت بانک کشاورزی استان در این جشن از زندان آزاد و به کانون گرم جامعه و خانواده خود باز میگردند؛ وی گفت: مبلغ کل بدهی این 39 نفر دو میلیارد تومان بوده که در نتیجه رایزنی و مشاوره که با شکات محترم و نیکوکار صورت پذیرفت مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون تومان گذشت رضایتمندانه حاصل گردید و مبلغ 120 میلیون تومان نیز توسط خانواده این تعداد زندانی تامین و همچنین مبلغ 570 میلیون تومان از طریق ستاد دیه کشور پرداخت گردید.

کامران زاده با اشاره به اختصاص مبلغ 90 میلیون تومان از جانب مدیریت بانک کشاورزی برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد گفت:با مشارکت بانک کشاورزی زمینه آزادی تعداد 10 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد فراهم شد که جا دارد از هیئت مدیره بانک کشاورزی کشور و همچنین مدیریت توانمند بانک کشاورزی استان جناب آقای مهندس طاهری به جهت مساعدت و مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد  تقدیر و تشکر نمایم.

مدیر عامل ستاد دیه استان گیلان همچنین از آزادی بیش از 373 نفر از زندانیان استان در ده ماه اول سال جاری خبر داد که این رقم با زندانیان آزاد شده در این مراسم به 412 آزادی رسیده است .

۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۱۵
تعداد کلیک: ۲,۱۸۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.