English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کاهش زندانیان غیرعمد در سایه‌سار دادخواست‌های اعسار

ارایه دادخواست اعسار و پذیرش این تمهید قانونی بیش از هر مقوله دیگری کاهنده جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد به همراه کارکنان این ستاد مردمی با حضور در دفتر حجت الاسلام حسین طهماسبی رئیس کل جدید دادگستری استان یزد ضمن دیدار به ارائه گزارش و عملکرد ستاد دیه استان پرداخته و برنامه‌های فرهنگی و اجرایی این ستاد را تشریح نمود.

در این دیدار حجت الاسلام طهماسبی تحقیقات به صورت گسترده و دقت در پرونده مددجویان مشمول کمک این ستاد مردمی را یکی از مهمترین اقدامات دانسته و در این خصوص گفت: با همکاری قضات دادگستری و اعضاء هیئت امناء و گروه تحقیق این ستاد می‌بایست شرایط مددجویان مورد بررسی جدی و دقیق قرار گیرد.

این مقام مسئول در ادامه بررسی درخواست و پذیرش اعسار کلیه مددجویان مشمول کمک این ستاد را یکی از مهمترین عوامل آزادی برشمرد و به پیگیری این موضوع برای کاهش حداکثری تعداد زندانیان جرایم غیرعمد تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به آزادی ۱۸۵ زندانی غیرعمد در سال گذشته گفت: یکی از بزرگترین اهداف این ستاد آزادی زندانیان غیرعمد است که سرپرست خانوار بوده و هیچ گونه اموالی را از خود نداشته و بنا به دلایل غیر عمد همانند نوسانات بازار درگیر موضوع زندان شده‌اند.

سید مسعود عظیمی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۵ زندانی غیر عمد از زندانهای استان آزاد شده که مبلغ بدهی این مددجویان مبلغ ۱۴ میلیارد تومان بود که مبلغ ۱۱ میلیارد تومان در قالب پذیرش اعسار، آورده مددجو و گذشت رضایتمندانه از شکات تامین گردیده و با پرداخت مبلغ ۳ میلیارد تومان این تعداد زندانی از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری پویش های آزادی زندانیان در مناسبت‌های مختلف در سطح استان گفت: ستاد دیه استان یزد همواره در کلیه مناسبت ها اقدام به برگزاری پویش‌های آزادی زندانیان نموده که بسیاری از این اقدامات در سطح کشور اولین بار بوده و به عنوان استان برتر در خصوص برگزاری این پویش‌ها از آن نام برده می‌شود.

وی در پایان گفت: در تلاشیم تا به مناسبت دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تا میلاد با سعادت امام رضا علیه‌السلام با اجرای پویش بخشش کریمانه زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد را از زندانهای استان فراهم نماییم.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۳
تعداد کلیک: ۱۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.