English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی دو هزار و 400 زندانی غیرعمد استان کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان در گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد این استان گفت: با تعامل خوب نیکوکاران از بدو تاسیس ستاددیه در کردستان بیش از 2 هزار و 400 زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، به مناسبت ایام الله دهه فجر و سی و ششمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد با همکاری ستاد دیه شعبه استان کردستان و انجمن پیمانکاران عمرانی در سنندج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که دادستان مرکز، فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر و مدیرکل زندانهای کردستان حضور داشتند، رئیس کل دادگستری استان مردمی بودن و حمایت قاطع مردم در شرایط مختلف یکی از ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تاکنون بدون وابستگی به قدرت های جهانی مسیر خود را ادامه داده است و این مهم باعث می شود تا هر روز بر اقتدار آن افزوده شود.

علی‌اکبر گروسی، هدف اصلی دستگاه قضا در کشور را کاهش جرائم و پیشگیری از وقوع آنها عنوان کرد و یادآور شد: کاهش جمعیت کیفری در زندانها یکی از سیاست های اصلی است که خوشبختانه آمارها نشان می دهد طی چند سال اخیر روند خوبی در کشور و حتی استان کردستان صورت گرفته و جمعیت زندانها کاهش یافته است.

رئیس هیئت مدیره ستاددیه شعبه استان کردستان آشنایی مردم با قوانین و مقررات جاری در کشور را ضروری دانست و گفت: در صورتی که مردم با قوانین و مقررات کشور آشنایی داشته باشند ما شاهد کاهش وقوع جرائم خواهیم بود و به همین دلیل دستگاه قضایی در کنار اقدامات مختلفی که انجام می دهد موضوع پیشگیری از وقوع جرم را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

وی همچنین به فعالیت های صورت گرفته در ستاد دیه شعبه استان کردستان اشاره کرد و گفت: ستاد دیه استان کردستان از سال 78 فعالیت خود را آغاز کرده است و خوشبختانه در مدت زمان فعالیت این ستاد تاکنون بالغ بر دو هزار و 400 زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده اند که این نتیجه اعتماد و تعامل خوب هموطنان عزیز و بالاخص نیکوکاران نجیب استان کردستان است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان عنوان کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی و کمک های پرداخت شده از سوی دولت و همچنین تسهیلات قرض الحسنه بانکی مصوب مجلس شورای اسلامی، امکاناتی است که ستاد دیه شعبه استان کردستان از آنها در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استفاده کرده است.

گروسی انقلاب اسلامی ایران را حامی مستضعفان دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از بی نظیرترین رویدادهای قرن خود است وهم چنان به صورت پویا به جنبش خود ادامه می دهد و به همین دلیل این انقلاب در سرار جهان سرلوحه بسیاری از انقلاب های دیگر بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در سایه انقلاب و نهضت اسلامی هم اکنون کشور به استقلال و بالندگی خاصی رسیده است و می توان گفت در بسیاری از مسائل سیاسی و اقتصادی نه تنها بر منطقه بلکه بر جهان تاثیرگذار است.

گروسی افزود: بر اساس تغییراتی که در قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی صورت پذیرفته است، نباید فرد برای وقوع هرگونه جرایم مالی مانند مهریه و جرایمی که در اثر نوسانات اقتصادی روی می‌دهد روانه زندان شود.

رئیس کل دادگستری کردستان زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده های آنان را از اقشار آسیب پذیر جامعه دانست و گفت: کمک به آزادی یک زندانی جرایم غیر عمد در حقیقت کمک به جلوگیری از هم پاشیدگی بنیان یک خانواده است و اجر این چنین کار بزرگی نزد خداوند متعال نیز محفوظ می باشد.

در ادامه این مراسم معنوی مدیرکل زندانها و مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کردستان نیز در سخنانی اظهار کرد: در حال حاضر 204 نفر به دلیل جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کردستان حضور دارند که انتظار می‌رود با کمک و حمایت های بیشتر مردمی زمینه آزادی آنها فراهم شود.

گرجی زاده، بیان کرد: از میان 204 زندانی جرائم غیرعمد در استان کردستان امروز 14 نفر از آنها با استفاده از کمک های مردم آزاد شده اند که انتظار می رود زمینه آزادی برای سایر افراد نیز فراهم شود.

وی گفت: هزینه مورد نیاز برای آزادی این 14 زندانی جرائم غیرعمد که امروز آزاد شدند 139 میلیون تومان بود که خوشبختانه با کمک های مردم خیر و نوع دوست کردستانی این هزینه تامین و این افراد در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گردند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کردستان افزود: در پایان این جشن مبلغی بالغ بر 700 میلیون ریال از سوی انجمن پیمانکاران عمرانی کردستان و خیرین خداجو جهت کمک در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد به ستاد دیه شعبه استان اهدا گردید.

گفتنی است در حاشیه این مراسم با شکوه ضمن تقدیر از خیرین و حامیان ستاد دیه کردستان با اهداء لوح یادبود، مراسم فرهنگی دیگری از جمله اجرای گروه سرود توسط مددجویان زندان مرکزی سنندج برگزار گردید.

۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ۱۳:۳۶
تعداد کلیک: ۲,۵۹۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.