English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

رهایی 49 زندانی رهاورد آخرین جلسه کمیته ویژه ستاد دیه کشور

برگزاری ششمین جلسه کمیته ویژه زندانیان نیازمند در سال‌جاری زمینه‌ساز آزادی 49 زندانی جرایم غیرعمد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، جلسه هفتگی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد مردمی دیه روز دوشنبه (8 اردیبهشت ماه) به ریاست سید اسداله جولایی، رئیس هیات امناء و نایب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور برگزار شد.

در این جلسه پس از بررسی پرونده زندانیانی غیرعمدی از استان‌های اصفهان، مرکزی، ایلام، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، یزد، اردبیل و خراسان شمالی و جنوبی با اعطای تسهیلات خاص با لحاط فرآیند آزادی در قالب مراحل ارایه دادخواست اعسار، آورده خانواده مددجویان و اخذ گذشت رضایتمندانه با ارایه کمک ویژه به 3 زندانی زن و 46 زندانی مرد موافقت بعمل آمد.

اصل بدهی چهل و نه زندانی غیربزهکار یاد شده رقمی معادل 78 میلیارد و 849 میلیون ریال بود که در مراحل متعدد رسیدگی نزدیک به 53 درصد بدهی در قالب قبولی دادخواست اعسار و تعدیل اقساط از اصل محکومٌ‌به کسر گردید.

اعطای تسهیلات آزادی کوچکترین عضو یک خانواده 10 نفره در استان کهگیلویه و بویر احمد که سرپرستی خواهران، برادران و والدین سالخورده خود را نیز به نوعی به عهده داشت از مصوبات قابل توجه جلسه اخیر کمیته ویژه بود. بانوی 34 ساله‌ای که با وجود تحصیلات دانشگاهی اما بدلیل نداشتن تجربه کافی در حوزه کسب و کار متضرر شده و از تاریخ 9 خرداد ماه 1401 بدون امکان استفاده از تمهیدات ارفاقی مرخصی در بند حضور دارد.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۳۹
تعداد کلیک: ۱۳۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.