English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۲۵۰ زندانی غیرعمد آذربایجانغربی تا پایان اردیبهشت

با کمک‌های مردمی به ستاد دیه ۲۵۰ تن از ۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت ماه از زندان آزاد می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در آیینی با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از خیرین جشن گلریزان میاندوآب تجلیل به عمل آمد.

عتباتی در این مراسم که در میاندوآب برگزار می‌شد گفت: هدف از حضور در این آیین تقدیر از انسان‌های بسیار بزرگوار و خیری است که به  نمایندگی از مردم اصیل و با فرهنگ میاندوآب بی هیچ چشم‌داشتی به همنوعان خود کمک می‌کنند و در این جمع حضور پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: با کمک خیرین بزرگوار که با یک نگاه دقیق به یک موضوع اجتماعی به نام زندان ورود کردند طی سه سال گذشته کمک خیرین به جشن‌های گلریزان رشد ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: از محل کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در سال گذشته ۷۷۵ محکوم جرایم غیرعمد از زندان‌های سطح استان آزاد شدند و امید است با کمک‌های مردمی به ستاد دیه در جشن‌های گلریزان امسال در قدم اول ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت ماه از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگردند.

رئیس هیات امناء ستاد دیه استان با اشاره به اینکه شهرستان میاندوآب در سازش پرونده‌ها خصوصاً در پرونده های قصاص نفس داری رتبه‌های برتر استان است گفت که این امر نشان از بزرگواری و قلب‌های بخشنده و مهربانی است که خدا نصیب مردم این خطه از استان نموده است لذا از خیرین انتظار است به مانند همیشه نگاه ویژه‌ای نیز به این فرهنگ حسنه داشته باشند.

عتباتی در پایان از انجمن حمایت از زندانیان نیز خواست تا اقدامات خود را در راستای حرکت به سمت درآمد زایی مستمر و پایدار برای خانواده‌های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام گل‌حسینی، رئیس دادگستری میاندوآب از کمک خیرین میاندوآب تقدیر و پس از آن مسعودی دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه گفت: در جشن گلریزان امسال خیرین بزرگوار میاندوآب مبلغ ۷ میلیاردی و دویست و هشتاد میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز نموده اند، همچنین شاکیان نیک سیرت نیز به میزان ۳ میلیارد و ششصد و چهل میلیون تومان در ماه مبارک رمضان از حق خود گذشت کرده اند.

فتحی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم در سخنانی با تقدیر از حضور فعال خیرین در جشن‌های گلریزان این امر را حاصل نگاه ویژه عتباتی به مقوله زندان و زندانی و به تأسی از ایشان ورود مجموعه دستگاه قضایی استان در این امر خداپسندانه دانست.

در پایان این مراسم از خیرین نیک‌سیرت با اهدای لوح تقدیر از سوی دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان تجلیل به عمل آمد.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۴۸
تعداد کلیک: ۱۲۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.