English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

فارسی‌ها با 6 هزار تراکنش بانکی در پویش آزادی مشارکت کردند

با همراهی خوب خیرین نوعدوست استان فارس در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با برپایی پویش «سهم من چهل» 6 هزار تراکنش بانکی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، با برگزاری پانزدهمین مرحله پویش نذر رهایی با همکاری دادگستری فارس، سپاه فجر استان و ستاد دیه ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین آزاد تعدادی از این زندانیان در محل اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی فارس با تقدیر از اقدام قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در  پاسخ کوبنده به رژیم غاصب صهیونیستی گفت: سپاه همواره در همه امورات مهمی مانند جبهه های جنگ با مستکبران, دفاع از حرم در قالب جبهه مقاومت، امنیت کشور و سازندگی پیشگام است و با ورود به حوزه کمک به زندانیان نیازمند نیز با راه‌اندازی پویش نذر رهایی توان مدیریتی در حوزه خیرین و کمک به مستضعفین و نیازمندان جامعه را نیز به منصه ظهور رساند.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی با اشاره به حضور ۴۵ بانوی زندانی جرائم غیرعمد عدم حضور این زنان در کانون خانواده‌هایشان را تأثر بر انگیز خواند و بیان داشت: آزادی این بانوان زندانی باید در اولویت قرار گیرد‌.

وی با تاکید بر اینکه قضات دادگستری فارس نیز با اِعمال مجازات های جایگزین حبس زمینه رهایی ۱۰۱۲۰ زندانی را در طول یک سال اخیر فراهم ساخته اند بیان داشت: این روند در سال جاری نیز مطابق با اهداف تعیین شده در سند تحول و تعالی قوه قضاییه ادامه می یابد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین پویش «سهم من ۴۰» را از جمله اقدامات موثر  ستاد دیه خواند و خواستار مشارکت سپاه فجر استان در فضای مجازی جهت اطلاع رسانی این پویش شد.

وی ضمن تقدیر از صدا و سیما و رسانه ملی در همراهی با پویش های آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: با مشارکت مردم و جمع آوری کمک‌های اندک می توان خانواده بسیاری را از بند زندان و آسیب‌های آن رهانید.

مدیرکل زندانهای فارس نیز گفت: در پویش نذر رهایی که در اولین سالگرد شهادت سردار دلها آغاز شده تا به امروز که شاهد پانزدهمین رویداد آن هستیم، با محوریت بسیج و سپاه فجر آفرین فارس تا کنون شاهد آزادی ۳ هزار نفر از زندانیان واجد شرایط و غیر عمد مشکلاتشان پیگیری شده وآزادی آن‌ها فراهم شده است

اسحاق ابراهیمی افزود: در این نوبت از نذر رهایی ۱۴٠ نفر از زندانیان محکوم غیر عمد با فرایندی که ترسیم شده، موجبات استخلاصشان از زندان فراهم شده است که شاهد جشن رهایی تعدادی از آنان بصورت نمادین هستیم.

این مقام ارشد زندانهای فارس از پیگیری روند آزادی حدود ۵٠٠ زندانی واجد شرایط که پرونده‌هایشان در هیأتهای صلح و سازش مطرح شده، توسط کانون‌های بسیج خیرین و متنفضین خبر داد که پرونده آنان پیگیری، مشکلاتشات در پرونده های دعاوی با شکات و ... رفع و از ورود آنان به زندانها پیشگیری شده است.

مدیرکل زندانهای فارس در ارتباط با جشنهای گلریزان ستاد دیه هم در سخنانی گفت:  در ماه رمضانی که گذشت، شانزده جشن گلریزان در سطح شهرستانهای استان برگزار شد که خیرین و نیک‌اندیشان عزیز بصورت تقدی، تعهد معتبر و چک بیش از۴۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان به این جشن ها کمک کرده‌اند.

رییس ستاد دیه فارس از آزادی بیش از ۶۵٠ زندانی جرائم غیرعمد هم در یکسال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۹۵٠ زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای فارس حضور دارند که با استفاده از ظرفیت کمک‌های خیرین، ظرفیتهای قانونی، پویش «سهم من ۴٠» تاسیسات قضایی حقوقی، اخذ تخفیف از شکات و ...  بتوانیم در آزادی این اشخاص از زندان اقدام نماییم.

وی تاکید کرد: همواره نیازمند کمک  مردم عزیز و خیرین شریف استان برای رهایی این انسانهای گرفتار غیر عمد هستیم، پویش اجتماعی سهم من ۴٠ یک اقدام مهم و فرصتی برای همه هم استانی‌های عزیز است که برای دومین سال جاری در حال اجراست، بیش از شش هزار تراکنش انجام و کمکی بالغ بر ۶ میلیارد تومان حاصل شده که شاهد تداوم آن خواهیم بود.

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۴۹
تعداد کلیک: ۱۱۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.