English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بیشترین زندانیان دیه راکبان موتورسیکلت و ادوات کشاورزی هستند

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان خراسان‌شمالی گفت: بیشترین زندانیان دیه استان را راکبان موتورسیکلت و ادوات کشاورزی تشکیل می‌دهند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، رضا استاجی، در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: راکبان موتور سوار زیادی به واسطه بی‌احتیاطی و یا یک لحظه غفلت یا تصادف منجر به فوت یا جرح محکوم به پرداخت دیه شده و به دلیل ناتوانی و عجز در پرداخت این محکومیت ممکن است ماه‌ها در حبس باقی باشد.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان خراسان شمالی شمار زندانیان جرائم غیرعمد در استان را 163 نفر اعلام کرد و افزود: بیشتر این زندانیان را محکومان جرائم غیرعمد مربوط به پرداخت دیه تشکیل داده‌اند.

استاجی با هشدار به راکبان موتورسیکلت و ادوات کشاورزی در جهت آشنایی با مقررات راهنمایی و رانندگی گفت: بخش قابل توجهی از تصادفات موتورسیکلت‌ها را نه به جهت عدم رعایت کامل قوانین، بلکه به دلیل عدم آشنایی با برخی مقررات رانندگی دانست که بیشتر این حوادث هم در محورهای روستایی روی می‌دهند.

وی بر اطلاع‌رسانی مناسب شوراهای اسلامی روستاها در خصوص پیامدهای احتمالی تصادفات رانندگی تاکید کرد و افزود: با پیگیری‌های ستاد دیه علاوه بر اینکه این ستاد مردمی در زمینه آزادی زندانیان غیرعمد و آبرومند تلاش می‌کند در زمینه فرهنگ‌سازی نیز برنامه‌هایی در الویت‌های کاری خود دارد که عمل به آنها نیازمند یک همت عمومی و همکاری بین سازمانی است.

۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۲۶
تعداد کلیک: ۲,۲۶۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.