English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

زندان‌های کشور را با همت عمومی به موزه‌های فرهنگی تبدیل کنیم

رییس هیات مدیره ستاددیه شعبه استان تهران در جشن گلریزان باغ موزه قصر گفت: امید است در سایه تعامل صمیمی مسئولین، تمام زندانهای کشورمان را به موزه‌های فرهنگی و تجمعات مردمی تبدیل کنیم.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور،  به همت باغ موزه قصر و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد دیه شعبه استان تهران «آیین جشن گلریزان با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری» با مشارکت خیرین و نیکوکاران تهرانی در محل زورخانه باغ موزه قصر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور «محسن رفیق‌دوست» رییس هیئت مدیره ستاددیه شعبه استان تهران، «مصطفی محمدی» مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان تهران، «سعیدی» مدیر باغ موزه قصر و جمعی از ورزشکاران و پهلوانان باستانی‌کار برگزار گردید «امیر قلعه‌نوعی» با حضور در جشن باغ موزه قصر گفت: کمک به آزادی زندانیان نیازمند دارای اجر و ثواب بسیاری زیادی است که گام برداشتن در این راستا آزادی تنها یک زندانی را در پی نداشته و در حقیقت به نجات یک خانواده در آستانه از پاشیدگی کمک می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اقدامات نوع دوستانه باشگاه و بازیکنان این تیم در خصوص آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد گفت: در روزهای باقیمانده از سال امیدواریم با همت مسئولین باشگاه استقلال و ستاددیه با برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد شاهد آزادی هموطنان در بند نیازمند و آبرومند کشورمان باشیم.

رییس هیات مدیره ستاددیه شعبه استان تهران نیز در سخنانی با اشاره به روند تغییر محل برگزاری این مراسم از یک بازداشتگاه به یک مجموعه فرهنگی گفت: امید است با یک همت عمومی و در سایه تعامل صمیمی مسئولین با فرهنگسازی مناسب و پیشگیری تمام زندانهای کشورمان را به موزه‌های فرهنگی و تجمعات مردمی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه زندان جای بزهکار است نه بدهکار گفت: بهتر است هر کدام از ما بنا به وسع مالی و توانایی اقتصادی خودمان دستگیر زندانیان نیازمند به خصوص زنان سرپرست خانوار باشیم که همانا اساس و قوام یک خانواده به حضور سبز مادران این سرزمین بستگی دارد.

رفیق‌دوست ادامه داد: ممکن است اتفاقات ناگواری مسیر هر کدام از شهروندان را به زندان کج کند، اما لازم به یادآوری می‌دانم که تلاش ستاددیه این استان کمک به افرادی است که به طور کاملا ناخواسته و بر حسب یک اتفاق روانه زندان شده و هم اکنون به دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت دیه یا بدهی در حبس به سرمی‎برند.

وی با بیان اینکه در ۲۸ موسسه خیریه و حدود ۱۰ موسسه غیرانتفاعی دیگر افتخار عضویت دارم،اظهار کرد: وقتی در ستاددیه برای آزادی زندانی نیازمند برگه‌ای را امضا می‌کنم، حقیقت این است که بسیار خوشحال می‌شوم و به دلیل اثری که این امضا می‌تواند در وضعیت بسیاری از خانواده‌های در معرض تهدید داشته باشد، حالت شعف به من دست می‌دهد، چرا که در حقیقت بسیاری از خانواده‌های داغدیده چشم امیدشان تنها به این نهاد مردمی بوده و جز ستاددیه در بازگرداندن سرپرست خانواده خود یا یکی از اعضای خانواده مجموعه‌ای دیگر را نمی‌شناسند.

رییس هیات مدیره ستاد دیه تهران در ادامه از آزادی ۶۲۴ زندانی جرایم غیرعمد خبر داد و بیان کرد: این تعداد زندانی از ابتدای سال جاری تا کنون با گذشت رضایتمندانه از شکات و همت ستاد دیه شعبه این استان از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکثر مددجویان واجد شرایط کمک محکومان پرونده‌های مالی غیرکلاهبرداری و محکومان به دیه تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی هستند، گفت: افرادی که بر حسب یک اتفاق غیرمترقبه به زندان می‌آیند، جزیی از جامعه ما هستند که نباید از حقوق شهروندی بی‌بهره باشند، چرا که وقوع این حوادث برای همگی ما متحمل است.

در پایان این مراسم مراسم، اعضای هنرمند گروه موسیقی «همنوا» نیز به صورت افتخاری و با هدف کمک به زندانیان جرائم غیرعمد قطعاتی را اجرا کردند.

۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ۱۳:۰۴
تعداد کلیک: ۲,۲۶۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.