English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افزایش ورودی به زندان در رسیدگی به پرونده‌ها تأثیری ندارد

مدیرعامل ستاددیه شعبه گیلان، در دیدار با مددکارن زندانهای استان گفت: هدف مشترک ما کاهش جمعیت کیفری زندانها بوده و در این راستا نباید افزایش ورود به زندان‌ تأثیری در رسیدگی به پرونده‌ها داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در ابتدای این جلسه که در روز چهارشنبه (15 بهمن ماه) در محل اداره کل زندانهای گیلان برگزار شد کامران‌زاده، مدیرعامل ستاددیه شعبه این استان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: هدف از برگزاری این جلسه ابتدا تشکر حضوری از تمامی همکاری و تعامل خوب همه مددکاران بزرگواری است که در راستای شناسایی، بررسی و مساعدت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، همواره ساعی و یاور این ستاد مردمی بوده و هستند و در وهله بعد، این جلسه در جهت تبیین ضوابط و ارائه راهکارهایی برگزار می‌شود که در روزهای آخر سال امیدواریم با تشریک مساعی بتوانیم زندانیان غیرعمد و آبرومند بیشتری را از زندان‌های سطح این استان آزاد کنیم.

کامران زاده، با تأکید بر تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری، اظهار کرد: مددکاری فقط صرفا یک شغل نیست و می‌توان گفت کسی که در این حیطه فعالیت می‌کند قطعا بایستی در ابتدا عاشق کارش بوده و یک علاقه و پشتوانه معنوی بسیار بالایی در خصوص این حرفه خود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر یک مددکار سعه صدر نداشته باشد، در همان سالهای ابتدای خدمت به خاطر مشکلات روحی دوام کاری خود را از دست داده و جدای از مخاطراتی که ممکن است در خدمت‌رسانی و روند آزادسازی زندانیان به وجود آورد، بدون شک در زندگی شخصی خود مددکار نیز معضلات فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان گیلان، گفت: هدف مشترک ما و همه شما مددکاران خدوم زندانها حل مشکلات مددجویان و کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان بوده و نبایستی افزایش تعداد ورودی زندان‌ها خللی در روند رسیدگی ما و بررسی دقیق وضعیت این پرونده‌ها ایجاد نماید.

کامران‌زاده با اشاره به عملکرد 6 ساله ستاددیه شعبه استان گیلان اعلام کرد: از ابتدای سال 1387 تا پایان آذر ماه سال جاری حدود 6 هزار نفر از محکومان جرائم غیرعمد گیلانی با همت مردمی از زندان‌های استان آزاد شده‌اند، که این عملکرد مطلوب به طور قطع حاصل همکاری مستمر و تعامل بسیار خوب مددکاران عزیز با نمایندگان ستاد مردمی دیه می‌باشد.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان گیلان گفت: پیشبرد و تسریع در روند آزادسازی زندانیان مستلزم تعامل سه ضلعی ما بین مددجو، ستاددیه و مددکاران است که حاصل این همکاری و ارتباط متقابل آزادی بیشتر و سریع‌تر مددجویان غیرعمد را در پی داشته و کم کاری و عدم همکاری هر یک از این سه مورد یاد شده، قطعا فرآیند آزادی را با مشکلات بی‌شماری همراه خواهد ساخت که کمترین نتیجه آن ابقای یک محکومغیرعمد در زندان خواهد بود.

وی در خصوص برنامه ویژه این ستاد در سالگرد سی و ششمین بهار انقلاب اسلامی گفت: در ایام دهه مبارک فجر در صدد هستیم تا تعداد 29 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را با همت مردمی و کمک شما مددکاران از محل کمک‌های خیرین نیکوکار از زندان آزاد  و به کانون گرم خانواده‌هایشان بازگردانیم.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان گیلان ادامه داد: میزان کل محکومیت این افراد مبلغی بالغ بر 14میلیارد ریال بوده که شکاتو طبکاران عزیز مبلغی حدود 9 میلیارد ریال را گذشت رضایتمندانه داشته و حدود 5 میلیارد ریال نیز برای این منظور از کمک‌های ستاد دیه کشور و مساعدت‌های نیکوکاران و خیرین تامین کرده‌ایم.

کامران‌زاده در پایان از مددکاران زندانهای استان خواست تا در این مدت باقیمانده از سال، بیش از گذشته تلاش کرده تا در راستای خواسته اصلی دستگاه قضاء که همان کاهش جمعیت کیفری زندانها است، این نیاز عمومی را به بهترین نحو ممکن عملی سازیم.

در ادامه جلسه همکاران حوزه‌های مددکاری، آمار ورایانه و تحقیقات ستاد دیه شعبه استان گیلان ضمن تشکر از همکاری خوب مددکاران زندانهای استان به تبیین پاره‌ای مشکلات و نواقص ارتباطی از جمله انضباط در تشکیل پرونده‌ها پرداختند و بر تکمیل گزارشات ارسالی از زندان و تحقیق دقیق از وضعیت معیشتی زندانیان جرائم غیرعمد تأکید کرده و ارسال به موقع نامه آزادی زندانیان را از جمله الویت‎‌های خود اعلام کردند.

۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۲۴
تعداد کلیک: ۲,۳۲۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.