English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

از ورود مجدد بدهکاران مالی به زندان غافل نباشیم

رئیس هیات امناء نمایندگی ستاد دیه اردبیل گفت: باید تلاش شود تا شرایط را طوری پیش ببریم که پیشگیری واقعی صورت بگیرد و آمار ورود مجدد زندانیان جرایم غیرعمد به زندان‌ها کاهش یابد.ر

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در جشن گلریزان در سالن ولایت سپاه اردبیل اظهار کرد: فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در استان اردبیل جا افتاده و هر کس به وظیفه‌ای که در این زمینه داشته، عمل کرده است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای کاهش آمار ورودی زندان‌ها، بیان کرد: افرادی با کمترین توان مالی با هدف جلب رضای الهی و فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی کمک می‌کنند که خدای متعال در دنیا و آخرت پاداش این نیت‌ها و کارهای خیر را خواهد داد.

رئیس‌کل دادگستری استان و رئیس هیات امنا نمایندگی ستاد دیه اردبیل با بیان اینکه کمک به فرهنگ‌سازی از بطن جامعه باید انجام شود، یادآورشد: بانوان در زمینه آزادسازی زندانیان نیازمند نقش موثری داشتند و با کمک به توسعه و نشر این فرهنگ در استان اردبیل از بروز آسیب‌های اجتماعی مختلف جلوگیری کردند.

وی با اشاره به کمک‌های بسیجیان اردبیل برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در یک سال گذشته، عنوان کرد: بسیجیان روزی در جبهه‌ها حضور داشتند، زمانی وارد عرصه سازندگی شدند و هم اکنون نیز به بحث کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی ورود کرده‌اند که این ابتکار عمل شایسته تقدیر است.

کمک بسیجیان اردبیل به آزادی ۹۰ محکوم جرایم غیرعمد

سرهنگ علیزاده، فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان اردبیل نیز در این جشن با قدردانی از حضور خیران گفت: جشن امسال با مشارکت نمایندگی ستاد دیه در استان و ناحیه مقاومت بسیج اردبیل برگزار شد اما اصل کار را خیران انجام دادند.

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان اردبیل با تاکید بر لزوم انسجام بخشی به نیروهای مردمی در انجام کارهای خیر بیان کرد: شناسایی و تقدیر از خیران در راستای امر معروف کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی، می‌تواند زمینه‌ساز امیدآفرینی در جامعه شود تا هر سال به قوت بیشتری به نسبت به گذشته پیش برویم.

وی از تلاش اعضای پایگاه‌های بسیج اردبیل برای کمک به فراهم کردن زمینه آزادسازی ۹۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مجموع بدهی یا محکومیت ۱۳ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این اقدام در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است نیز با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بسیج ادامه خواهد داشت؛ چنان که در ۴۵ سال گذشته هر جا از ظرفیت مردم استفاده کردیم، به موفقیت رسیدیم.

به گزارش ایرنا تعدادی از خیران استان اردبیل در ادامه بیست و سومین جشن گلریزان کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و مالی با عنوان پویش مردمی ضیافت الهی با اهدای لوحی تجلیل شدند.

نمایندگی ستاد مردمی دیه در استان اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است که از بدو تاسیس تا کنون با کمک‌های مالی نیکوکاران به این ستاد، افزون بر پنج هزار نفر زندانی با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند.

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۳۱
تعداد کلیک: ۱۰۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.