English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گلریزان ویژه فجر زمینه آزادی 60 زندانی‌غیرعمد اردبیلی را فراهم‌کرد

مراسم گلریزان ویژه ایام الله فجر زمینه آزادی 60 زندانی غیر عمد و غیرکلاهبرداری استان اردبیل را فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از خیرین و معتمدین، رئیس کل دادگستری، معاون قضایی، مدیرکل زندانها و مدیران بانکهای عامل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان واجد شرایط ستاددیه «جشن آزاد سازی زندانیان نیازمند» برگزار شد .

مراد فتحی، مدیر کل زندانها و عضو هیئت مدیره ستاددیه شعبه استان اردبیل در ابتدای این برنامه معنوی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر تقارن جشن آزاد سازی زندانیان با این ایام را حرکتی سنجیده برشمرده و گفت: ستاد دیه خود از موالید مبارک و پر خیر انقلاب اسلامی بوده که توسط شهید بزرگوار سید اسدالله لاجوردی که از جمله سرآمدان انقلاب و از زندان کشیده‌گان رژیم ستم‌شاهی بودند، تأسیس و در ادامه مسئولیت خودشان در نظام مقدش جمهوری اسلامی به دستگیری از زندانیان آبرومند جرائم غیرعمد پرداخت و همچنان با قوت به این کار خود ادامه می‌دهد.

وی زندانیان را نیازمند توجه جدی از سوی جامعه دانست و افزود: زندانیانی که بدهکار هستند نه بزهکار توجه ویژه آحاد اقشار جامعه بخصوص خیرین محترم را می‌طلبد و اگر همتی همگانی با بسترسازی فرهنگی رخ دهد ان شاالله روزی فرا خواهد رسید که شاهد هیچ زندانی بدهکار در جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در زندان‌ها نباشیم.

در ادامه مسعود انزابی، مدیرعامل ستاددیه شعبه استان با تشکر از حمایت‌های ستاد دیه کشور، اعضای هیئت مدیره ستاد دیه استان، کمیته امداد امام (ره) و همه خیرین و شکات فهیم پرونده‌ها گفت: با همت همه دست‌اندرکاران امروز شاهد آزاد سازی ۶۰ تن از زندانیان جرایم مالی غیر کلاهبرداری و دیه غیرعمد هستیم که در اثر یک اتفاق ناخواسته راهی زندان شده و در ادامه به دلیل عدم پشتوانه مادی مناسب در حبس به سرمی‌بردند.

وی ادامه داد: از میان زندانیان آزاد شده ۶ نفر محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی، ۴۴ نفر مربوط به محکومان مالی غیرکلاهبرداری و ۱۰ نفر نیز از محکومان مهریه هستند که با همت مردمی از زندان‌های استان آزاد خواهند شد.

انزابی میزان بدهی این تعداد از زندانیان را 32 میلیارد و 940 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با همت نیکوکاران و ریش‌سفیدان به میزان ۹6 میلیارد از سوی شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده و مابقی از سوی نقدینگی محکومین، بانکهای عامل و ستاد دیه کشور و کمکهای خیرین (ستاد دیه استان ) تأمین شده است.

انزابی گفت: تعداد ۷۵ فقره پرونده در ستاددیه مورد بررسی قرار گرفته است که امیدواریم تا پایان سال جاری با کمک خیرین، مسئولین کشوری و استانی شاهد آزادی این افراد باشیم.

دراین جشن مردمی حجت‌الاسلام قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاددیه شعبه استان اردبیل نیز طی سخنان کوتاهی به برکات نظام اسلامی در شانیت بخشیدن به انسان اشاره نموده و گفت: این گرفتاری‌هایی است که به طور اتفاقی برای همه ما نیز ممکن است پیش بیاید، خوب است ضمن اینکه این مسائل از سوی همه شهروندان جدی گرفته شود در خصوص دستگیری از گرفتاران این موضوع نیز همت و مشارکت صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ انسانی از گردش روزگار خبر ندارد، گفت: در حقیقت انفاق در راه خدا و رفع گرفتاری مسلمانان سرمایه گذاری اخروی است، نه اینکه فکر کنیم مال ما با بذل آن از دست می‌رود .

‌ ایشان با اشاره به آیات قرآن کریم و احادیثی از ائمه هدی علیهم السلام افزود: بهترین توشه برای آخرت احسان به مردم است، به خصوص افرادی که در یک حادثه غیر عمد اینچنین گرفتار شده و آبوی خود و خانواده‌هایشان در معرض خطر قرار گرفته است.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس ضمن تکریم از یاوران و خیرین ستاددیه شعبه این استان، مراسم آزادی 60 زندانی غیرعمد با اهدای برگ آزادی و یک شاخه گل به آنها برگزار شد.

۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۰۲
تعداد کلیک: ۲,۳۶۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.