English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نرخ دیه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد + جدول

با ابلاغ حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه نرخ دیه کامل در سال ۱۴۰۳ به ارزش ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تعیین شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، قوه قضاییه با اعلام این خبر، از ابلاغ نرخ دیه سال ۱۴۰۳ توسط رئیس دستگاه قضا خبر داد؛ اتفاقی که بر اساس آن، نرخ دیه به نسبت سال جاری کمی بیش از ۳۳ درصد افزایش یافته و از ۹۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. با این حساب، نرخ دیه در ماه‌های حرام به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

قوه قضاییه با اعلام این خبر، از ابلاغ نرخ دیه سال ۱۴۰۳  توسط رئیس دستگاه قضا خبر داد؛ خبری که بر اساس آن، نرخ دیه به نسبت سال جاری کمی بیش از ۳۳ درصد افزایش یافته و از ۹۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به موجب ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضائیه به تمامی واحد‌های قضایی و دادسرا‌های سراسر کشور با توجه به بررسی‌ها و در راستای اجرای ماده ۵۴۹ قانون مجازات اسلامی، مصوب سال ۱۳۹۲، قیمت دیه کامله در ماه‌های غیر حرام برای سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۲ میلیارد ریال معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شد.

البته همان گونه که در ابلاغیه تاکید شده، نرخ دیه اعلام شده، مربوط به ماه‌های غیرحرام است و برای ماه‌های حرام (۴ ماه ذیقعده، ذیحجه، محرم و رجب در تقویم هجری قمری) نرخ دیه متفاوت است و بر اساس قانون مجازات اسلامی، مبلغ دیه در این ماه‌ها افزایش پیدا می‌کند و یک سوم به آن افزوده می‌شود. با این حساب، نرخ دیه سال آتی در ماه‌های حرام مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

ستاد دیه کشور

 

 

۸ فروردین ۱۴۰۳ ۰۷:۲۳
تعداد کلیک: ۱۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.