English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

رونمایی از کتاب با چاشنی آزادی یک زندانی

شیرینی آیین مربوط به رونمایی از کتاب «میراث‌بان» رهایی یک زندانی غیربزهکار از بند بود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در حاشیه رونمایی از اثر جدید حسین مسرت از پژوهشگران و نویسندگان بنام یزد، مبلغ 200 میلیون ریال در جهت آزادی یک زندانی جرائم غیر عمد جمع‌آوری شد.

«میراث‌بان» کتابی در بردارنده خاطرات و شرح آثار مرحوم استاد محمود مشروطه عکاس، هنرمند، بازیگر نام‌آشنای یزد است که در آیین رونمایی اثر برخی مسئولین استان همچون مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و جمعی از هنرمندان و هنردوستان حضور داشتند.

مرحوم مشروطه اسفند ۱۲۹۸ شمسی در خانواده ابوالحسن مشروطه به دنیا آمد و در سال ۱۳۲۹ به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در شهرهای شهر بابک و یزد و در دبستان‌های گوناگون به تعلین و تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی پرداخت. از سال ۱۳۲۱ شمسی به کارهای هنری دلبستگی پیدا کرد و در همین راستا به سال ۱۳۳۲ آموزش تعلیمات سمعی و بصری دید و پس از آن با راه‌اندازی نخستین مرکز سمعی و بصری شهرستان یزد، به مدت ۱۱ سال سرپرست آن شد که بعدها این مرکز به ادارۀ فرهنگ و هنر پیوست. این چهره فعال در سال ۱۳۴۶ رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر یزد و به سال ۱۳۴۸ سرپرستی اداره فرهنگ و هنر را بر دوش گرفت و از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۸ که بازنشسته شد، مسئول امور کتابخانه‌های عمومی استان یزد بود.

انتهای پیام/

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ۱۰:۵۴
تعداد کلیک: ۲۳۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.