English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

خوش‌صداهای خیّر

این روزها در عرصه موسیقی نام‌آورانی چون چاوشی و راغب و دیگر هم‌قطاران آن‌ها افزون بر تامین حال خوب برای مخاطبان برای خانواده زندانیان غیرعمد هم چاره‌اندیشی می‌کنند.

روزنامه خراسان: همیشه شنیده‌ایم که شهرت با محبوبیت متفاوت است؛ شاید در جامعه چهره‌هایی شناخته‌شده و مشهور را بشناسیم که میان مردم چندان محبوب نیستند. محبوبیت وقتی ایجاد می‌شود که رفتار و گفتار چهره‌ها یکی باشد و مخاطبان احساس کنند دورویی در کار نیست. محبوبیت وقتی ایجاد می‌شود که افراد مشهور به منافع مردم و مخاطبان خود هم‌ فکر کنند و در حد توانایی‌شان گرهی از کار کسی بگشایند.

رضا صادقی، خواننده موسیقی پاپ که حدود دو دهه است در موسیقی ایران فعالیت دارد، هفته گذشته با برپایی کنسرتی برای ۱۵۰۰ کودک کار نشان داد که هم می‌توان مشهور بود و هم محبوب. او برای لحظاتی کودکانی را که با سختی روزگار می‌گذرانند، از ته دل خوشحال کرد. به بهانه اقدام تحسین‌برانگیز رضا صادقی، از دیگر خواننده‌های ایرانی نوشته‌ایم که قدمی برای هموطنان خود برداشته‌اند و دل‌هایی را شاد کرده‌اند.

 رکورد عجیب محسن چاوشی و هوادارانش

محسن چاوشی حدود دو دهه است که در موسیقی پاپ ایرانی فعالیت می‌کند و ۱۱ آلبوم رسمی از او منتشرشده است. صفحه شخصی این خواننده در اینستاگرام ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار دنبال کننده دارد و در سال‌های اخیر وسیله‌ای برای کار خیر بوده است. محسن چاوشی علاوه بر فعالیت حرفه‌ای خود چند سالی است که از طریق صفحه‌اش به اقدامات خیرخواهانه ازجمله آزادی زندانیان جرایم غیر عمد می‌پردازد. آمار فعالیت‌های خیرخواهانه چاوشی تا ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ طبق آن چه در صفحه‌اش اعلام‌شده، از این‌ قرار بوده است: «مجموع کمک‌های مردمی دریافت شده تاکنون، منجر به آزادی ۱۵۵۶ زندانی جرایم غیرعمد، تأمین هزینه درمان ۱۲۵۰ بیمار، تأمین دیه ۷۵ زندانی محکوم‌به اعدام و تأمین کمک‌هزینه ساخت ۲۵ مسکن شده است. همچنین آزادی ۸۵۱ زندانی جرایم غیرعمد با همکاری ستاد دیه کشور و آزادی ۷۰۵ زندانی دیگر با همراهی انجمن حمایت زندانیان بوده است». چاوشی در ۱۶ تیر ۱۴۰۲ همزمان با عید غدیر خم از راه‌اندازی «جمعیت حیدر» برای حمایت از ایتام و نیازمندان خبر داد. از آخرین اقدامات خیرخواهانه محسن چاوشی و هوادارانش می‌توان به کمک یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی برای آزادی ۱۵ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی در آستانه شب یلدا اشاره کرد.

گلریزان ۶ میلیارد تومانی در کنسرت معتمدی

مردادماه سال گذشته بود که محمد معتمدی، خواننده موسیقی سنتی در زادگاهش، کاشان، یک کنسرت خیریه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و حمایت از خانواده‌هایشان برگزار کرد. این خواننده درباره این اقدام خداپسندانه به خبرگزاری مهر گفته بود: «خوشبختانه در خلال برگزاری کنسرت رقمی بیش از ۲ میلیارد تومان از مسیر خرید بلیت کنسرت و سیب‌های نمادینی که در ابتدای کنسرت برای فروش گذاشته‌شده بود، جمع‌آوری ورقمی بالغ‌بر ۴ میلیارد تومان هم به‌عنوان تعهد سرمایه‌گذاری و هزینه برای ساخت سوله به منظور اشتغال زایی خانواده‌های زندانیان توسط خیران تعیین شد. از نکات جالب‌توجه که در برگزاری این کنسرت واقعاً برای من و مخاطبان جلوه زیبایی پیدا کرد، این بود که یک خانم النگوی طلای خود را برای این کار خیر از دستش درآورد و اهدا کرد».

کار خیر با «حال نامعلوم»

مصطفی راغب، خواننده موسیقی پاپ کشورمان است که صدایش در سال‌های اخیر طرفداران خاص خود را پیداکرده است. او که در سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر و در بخش موسیقی پاپِ جایزه باربد برگزیده شد، اهل کار خیر هم هست. این خواننده یزدی در تیرماه امسال جشن امضای آلبوم «حال نامعلوم» را با نیت کمک به آزادی محکومان مالی زندان یزد برگزار کرد. ناصر زینعلی، دیگر خواننده موسیقی پاپ کشورمان هم در روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه سال جاری یک کنسرت خیریه برگزار کرد. او پیش‌ازاین اجرا در صفحه شخصی‌اش نوشت: «ما همیشه عادت داریم وقتی خواسته‌ای از خدا داریم، یک کار خیر و یک کار خوب برای کسی انجام بدهیم، اما این دفعه می‌خواهیم بدون این‌که نیازی به چیزی داشته باشیم، یک کار خیر انجام دهیم

کنسرت خیریه با صدای بارون و رنگ لبخند

علیرضا طلیسچی، خواننده تک آهنگ‌های پرمخاطب، اسفندماه سال گذشته دستمزد کنسرت ۱۰ اسفند خود در تهران را به زلزله‌زده‌های خوی تقدیم کرد. او گفت: «بنده شخصاً تمام دستمزد خودم برای این اجرا را به زلزله‌زدگان خوی تقدیم می‌کنم که البته این کار وظیفه من است.» رضا صادقی، دیگر خواننده پیشتاز در اقدامات خیرخواهانه، عواید حاصل از کنسرت شانزدهم فروردین خود در اردکان یزد را به آزادی زندانیان غیر عمد اختصاص داد. در این کنسرت که با حضور هشت هزار نفر از مردم اردکان برگزار شد، مبلغ ۲ میلیارد تومان جمع‌آوری شد. از دیگر کنسرت‌های خیریه که در یک سال گذشته برگزارشده، می‌توان به کنسرت پارسا خائف، برگزیده برنامه استعدادیابی «عصر جدید» در تبریز اشاره کرد. او درآمد حاصل از این کنسرت را به مردم زلزله‌زده خوی تقدیم کرد. استقبال خوب مردم تبریز از این کنسرت به دلیل اجرای آثار فاخر ترکی و فارسی بسیار جالب‌توجه بود.

انتهای پیام /

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۴۷
تعداد کلیک: ۳۲۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.