English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

پیگیری «عفو» از اقدامات فرعی ستاد دیه است

مدیر نمایندگی ستاد دیه همدان گفت: ستاد دیه در حوزه آزادی زندانیان غیرعمد فعالیت دارد اما بعضا در مواردی بدون صرف هزینه ریالی در مختومه نمودن پرونده‌های عفو نیز تلاش دارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله‌روحانی منش مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان با تشریح اقدامات این نهاد حمایتی گفت: از ابتدای سال‌جاری با بهره‌مندی از ظرفیت‌های استانی و تمهیدات قانونی تعداد ۱۶۸ زندانی جرایم غیرعمد از بند حبس رهایی یافته‌اند که 13 نفر از این افراد را زنان شامل می‌شوند.

وی افزود: در رسیدگی به پرونده‌ها قابل توجه است این مجموعه امدادرسان فارغ از پرونده‌های مختومه‌ شده‌ای که به آن‌ها اشاره شد 6 زندانی را بدون صرف هر وجه مالی و به صرف ارایه معاضدت‌های قضایی و مشاوره‌های حقوقی از بند رهایی بخشده است که این آمار به دلیل عدم هزینه در گزارش آزادی‌ها نمی‌آید.

روحانی‌منش با بیان اینکه در حال حاضر 273 زندانی در سطح زندان‌های استان همدان تحمل حبس می‌کنند، گفت: در فرآیند رسیدگی به این پرونده‌ها بعضا افرادی به دلیل تعدد جرایم عمد و غیرعمد مسیر مساعدت را با مانع مواجه ساخته‌اند که ستاد دیه به قدر وسع خود و نیروی انسانی تحت اختیارش برای کوتاه کردن دادرسی بحث عفو را نیز بعضا پیگیری می‌کند. به عبارت دیگر اینکه اگر خانواده‌ای آبرومند و نیازمند مراجعه کند و طرح مسئله نماید ما با لحاظ مختومه نمودن یک پرونده به مسئله ورود می‌کنیم و با طرفین دعوی جلسات متعددی را برگزار می‌کنیم تا مشکل حل شود و فرد از زندان آزاد شود ولی در اصل این مسئولیت بر عهده دادگستری است و ما به صورت فرعی پیگیر آن هستیم.

وی اظهار کرد: بدهی 168 نفری که به همت خیرین خداجوی ستاد دیه از بند رهایی یافته‌اند رقمی در حدود 16 میلیارد و 762 میلیون تومان بود که ستاد دیه دست به پرداخت آنها زده ولی برای اینکه افراد مشمول حمایت ستاد شوند باید دارای یکسری شرایط اولیه باشند از جمله این که در وهله نخست دادخواست اعسار خود را به محکه رسیدگی‌کننده ارایه دهند، بعد طرف مقابل آنها درصدی از مطابات خود را در قالب گذشت رضایت بدهد، بضاعت مالی نداشته باشند و ... با توجه به همه این موارد ما پیگیری کرده و با رعایت دقیق این ضوابط در نهایت به آنها تسهیلات بلاعوض می‌دهیم که بخشی از آن اعتبار از طریق بانک‌ها و به صورت وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان با اشاره به اینکه نیمی از افراد حاضر در زندان متاهل هستند و دور از خانواده خود در پشت میله‌های سرد ندامتگاه بسرمی‌برند، تصریح کرد: زندان مکان و محیطی خوبی برای افراد نیست و ضربات روحی و روانی زیادی را به افراد تحمیل می کند. برای این منظور حدود 11ونیم میلیارد تومان به صورت ویژه و وام‌های قرض الحسنه در اختیار این افراد قرار گرفته است و تمام تلاش ما بر این است که تا آخر سال بتوانیم کل مبلغ گفته شده را برای پرداخت مدیریت نماییم تا افراد واجد شرایط بتوانند به آغوش گرم خانواده برگردند.

پایان پیام /

۱۶ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۳۷
تعداد کلیک: ۲۶۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.