English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

خراسان‌جنوبی در اخذ گذشت رتبه نخست کشور را دارد

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: در 9 ماهه نخست سال با اخذ گذشت تقریبا 99 میلیارد ریالی تعداد 99 زندانی غیرعمد در این استان ار بند رهایی یافته‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، غلامرضا حسین‌پور مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خراسان‌جنوبی با اعلام عملکرد این نهاد حمایتی در راستای آزادی زندانیان غیربزهکار اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه امسال تعداد 99 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان، با کمک خیرین، ستاد دیه استان، ستاددیه کشور و صد البته همراهی خوب اولیاءدم و شکات خصوصی در چشم‌پوشی از بخش قابل توجهی از مطالبات حقوقی از زندان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه مبلغ بدهی این زندانیان رقمی معادل 137 میلیارد و 244 میلیون تومان بوده است، گفت: با پیگیری همکاران ما در ستاد دیه و مساعدت مددکاران شاغل در زندان‌ها طی جلسات متعددی با طلبکاران و مذاکره با آن‌ها قابل توجه است 69 درصد این مبلغ و به عبارتی رقمی در حدود 99 میلیارد تومان را شاکیان در مسیر تسهیل شرایط آزادی از دریافت آن امتاع نموده و به مددجویان تحت حمایت ستاد دیه بالکل بخشیده یا تخفیف داده‌اند.

 وی ادامه داد: در فرآیند آزادی این مددجویان مبلغ 3 میلیارد و 660 میلیون تومان از طریق ستاد مردمی دیه پرداخت گردید و اعتباری بالغ بر 29 میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب ارایه دادخواست از جانب محاکم پذیرفته و از رقم محکوم‌به کسر شد.

حسین‌پور اعلام کرد: مبلغ 5 میلیارد و 810 میلیون تومان نیز در تکمیل مراحل رسیدگی در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه بدون سود از طریق بانک‌های عامل به مددجویان واجد شرایط اعطاء شد تا با آورده 274میلیون تومانی محکومان شرایط این آزادی‌ها فراهم شود.

 مدیرنمایندگی ستاددیه استان با اشاره به اینکه هم اکنون 40 زندانی غیرعمد متقاضی کمک در سطح زندان‌های استان خراسان‌جنوبی تحمل حبس می‌کنند، گفت: مبلغ بدهی این افراد 23 میلیارد تومان است که امید است در روزهای باقیمانده از سال و در فصل منتهی به نورز ضمن جلب مشارکت‌های خیرین با همراهی بیشتر شکات خصوصی مقدمات استخلاص این دربندان غیربزهکار را نیز محقق نماییم.

14

پایان پیام/

۴ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۴۷
تعداد کلیک: ۲۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.