English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مددکاران زندان در شمار همکاران ستاد دیه هستند

عضو هیات امناء ستاد دیه استان کردستان با اشاره به ظرفیت زندانبان در تشریع روند مختومه شدن پرونده‌ها گفت: مددکاران اجتماعی زندان‌ها نقش مؤثری در ایجاد صلح و سازش دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی معاون قضائی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف کردستان در چهارمین جلسه کارگروه ویژه پرونده‌های قتل استان اظهار کرد: صلح و آشتی کلمات مقدسی هستند که به انسان‌ها برکت می‌رساند و انسان‌ها در سایه صلح و آشتی احساس امنیت می‌کنند که این احساس امنیت، زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای رسیدن به این اهداف، هیأت‌های صلح را در استان تشکیل داد و تاکنون ۳۵ هیأت صلح در کردستان راه‌اندازی شده که تشکیل این هیأت‌ها در زندان‌ها نیز در کنار هیأت‌های صلح مساجد، بقاع متبرکه و ... موجبات کاهش ورودی پرونده به دادگستری است.

وی اضافه کرد: پیگیری پرونده‌های قصاص و قتل عمد مورد توجه خاص ریاست محترم قوه قضائیه بوده و در این خصوص باید تلاش صلح یاران، مددکاران و هیأت‌های صلح در اخذ رضایت در پرونده‌های قتل بسیار پررنگ باشد.

مجتبی محمدی مدیر کل زندان‌ها و عضو هیات امناء ستاد دیه استان کردستان نیز در این جلسه صلح و سازش را یکی از اهداف شاخص سازمان زندان‌ها ذکر کرد و افزود: مددکاران اجتماعی شاغل در زندان‌ها به عنوان صلح‌یار بیشترین نقش را در ایجاد سازش ایفا نموده و به دلیل موقعیت کاری و ماهیت فعالیت‌شان باید گفت در شمار همکاران خدوم ستاد دیه در امر مقدس حبس‌زائی بشمار می‌آیند.

در ادامه، مدیر ستاد دیه استان نیز اظهار کرد: به برکت وجود هیأت‌های صلح و مددکاران زندان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۲۵ نفر از محکومین جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

محمد خسروی افزود: بدهی این افراد جمعاً مبلغ یکصد میلیارد تومان بوده است که ۲۵ میلیارد آن گذشت شکات بوده که توسط همین صلح یاران و مددکاران زندان انجام گرفته است و ستاد دیه نیز مبالغی را به صورت وام در جهت آزادی محکومین پرداخت نموده است.

در پایان جلسه، ابلاغ صلح یاری به مدیرکل اداره زندان‌های استان کردستان، مدیر ستاد دیه استان، رئیس زندان مرکزی و تعدادی از مددکاران زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت شهرستان سنندج به عنوان هیأت‌های صلح زندان توسط معاون توسعه حل اختلاف استان اعطا شد.

پایان پیام /

۴ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۵۱
تعداد کلیک: ۱۶۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.