English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بیمه مرکزی اگر نظارت نکند، پس قرار است چه‌کاری کند؟

معاون اجرایی ستاددیه‌کشور با اشاره به وظیفه اصلی بیمه‌مرکزی در هدایت و نظارت موسسات بیمه و تلاش در جهت حفظ سلامت بازار بیمه گفت: بیمه مرکزی اگر نظارت نکند، پس قرار است چه‌کاری انجام دهد؟

محمدعلی ساری معاون اجرایی ستاد دیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم درباره زندانی شدن تعدادی از بیمه گذاران شرکت بیمه توسعه به‌دلیل عدم پرداخت تعهدات این شرکت اظهار داشت:بخشی که از ستادهای دیه استان‌ها به ما منعکس شده انجام شده حاکی از این است که متأسفانه تعدادی مددجو در زندان داریم که بیمه بودند اما تعهدات شرکت بیمه توسعه پرداخت نشده و این افراد به‌دلیل شکایت زیان دیدگان و عدم توانایی در پرداخت خسارت روانه زندان شده‌اند.

از 3سال قبل 15 بار با بیمه توسعه مکاتبه کردیم اما از پرداخت خسارات طفره رفتند

معاون اجرایی ستاد دیه کشور ادامه داد: هر مکاتبه‌ای که با بیمه توسعه انجام دادیم پاسخ صحیح و منطقی دریافت نکردیم و با هر بهانه‌ای از پرداخت تعهدات طفره می‌رفتند. هر نامه‌ای می‌نوشتیم یک رونوشت هم برای مدیریت نظارت بیمه مرکزی می‌فرستادیم اما متأسفانه آنها هم پاسخی که دادند این بود که افراد خودشان باید از طریق قوه قضاییه پیگیری کنند و در واقع شانه خالی کردند.

وی خاطرنشان کرد:ما بالغ بر 15 مکاتبه با بیمه توسعه داشتیم که مددجویان آنها در زندان هستند و تا به امروز هم موفق نشده‌اند از بیمه استفاده کرده و همچنان در زندان به سرمی‌برند.

معاون اجرایی ستاد دیه گفت: از ۳ سال قبل با بیمه توسعه برای پرداخت خسارت مکاتبه کردیم اما طفره رفتند؛ هر نامه را به بیمه مرکزی رونوشت زدیم اما گفتند افراد خودشان از طریق قوه قضاییه پیگیری کنند.

بیمه مرکزی اگر نظارت نکند، پس قرار است چه‌کاری انجام دهد؟

ساری با بیان اینکه شرکت‌های بیمه مکلف به پرداخت تعهدات هستند، گفت: قانون بیمه اجباری شخص ثالث وظایف را مشخص کرده است. ماده 28 این قانون می‌گوید بیمه مرکزی ایران موظف است بر حسن اجرای این قانون نظارت کند و در صورت عدم اجرای مفاد آن از سوی هریک از شرکت‌های بیمه حسب مورد متخلف را به پرداخت جریمه نقدی حداکثر تا مبلغ 10 برابر حداقل تعهدات بدنی موضوع ماده 4 قانون ملزم نموده یا با تأیید شورای عالی بیمه پروانه فعالیت شرکت مذکور را در یک یا چند رشته بیمه برای مدت حداکثر یک سال تعلیق کند یا با تأیید شورای عالی بیمه و تصویب مجمع عمومی بیمه مرکزی پروانه فعالیت آن شرکت را در یک یا چند رشته به‌طور دائم لغو کند.

وی ادامه داد: عرض من این است که اگر بر عملکرد بیمه توسعه نظارتی بود قطعاً این اتفاق نمی‌افتاد. بالاخره بیمه مرکزی اساساً ایجاد شده برای انجام نظارت و اگر این نظارت را انجام ندهد، پس دیگر قرار است چه‌کاری را انجام دهد؟ متأسفانه این نظارت انجام نشد.

معاون اجرایی ستاد دیه کشور درباره تعداد زندانیان ناشی از عدم پرداخت تعهدات بیمه توسعه گفت: آنچه تاکنون استخراج شده و بر اساس مکاتباتی که ستادهای استانی انجام داده‌اند بیش از 15 مورد است که بیمه توسعه از پرداخت طفره رفته و مددجویان در زندان هستند؛ عمده این مددجویان نیز به‌خاطر تصادف منجر به فوت در زندان هستند.

۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ۰۹:۱۷
تعداد کلیک: ۲,۴۵۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.