English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

وقتی دخت نبوت برای زندانیان غیرعمد مادری کرد

امسال در سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) خیرین زیادی پای کار بودند و به لطف آن‌ها زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بسیاری فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در روزی موسوم به روز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و در شرایطی که بیرق سیاه و دسته‌های عزاداری در همه شهرهای ایران به چشم و گوش می‌آمد اما اتفاقات مبارکی در همین حوالی روی داد و از عنایت‌ این بانوی مقدسه چهره‌ها و جمعیت‌های زیادی در راستای تمسک به سیره عملی خاندان نبوت و در مسیر عشق‌ورزی به ساحت مبارک این مادر با نیکی خود دل زندانیان جرایم غیرعمد بسیاری را که عمده آن‌ها از مشتاقان قدیمی اهل‌بیت پیامبر به شمار می‌آیند را شاد کردند.

زنان و مردان اغلب عائله‌مندی که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در این روز برایشان مادری کرد، محدود به یک زندان و محصور در یک شهر نمی‌شوند و زیر سایه پویش «مهر فاطمی» سرپرستان خانواده‌های مستمند در استان‌های بوشهر، ایلام، اراک، قم، ارومیه، یزد، تهران، مشهد و ... با دریافت «جواز آزادی» لبریز از امید شد و دیده‌های منتظر همسران و فرزندان این دسته از محبوسانِ غیربزهکار به تماشای عزیز در بندشان شاد شد.

اگر کسی بخواهد در آخرین لحظات زندگی‌اش کاری کند تمام وقتش را به دعا برای خود اختصاص می‌دهد و یا اگر خیلی دلش در گرو محبت بستگانش باشد برای نزدیکترین نزدیکانش دعا می‌کند. اما در چنین روزی وقتی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در بستر بیماری‌شان آخرین لحظات عمر پر برکت‌شان را سپری می‌کردند برای همه‌ امت اسلامی دعا کردند.

مادر است دیگر دلش طاقت ندارد. از اسماء همسر جعفر طیار نقل شده است که در لحظه‏‌های پایانی عمر حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها متوجّه آن بانوی بزرگوار بودم، مشاهده کردم که ابتدا غسل کردند و لباس‌ها را عوض کردند و در خانه مشغول راز و نیاز با خدا شدند. جلو رفتم، دیدم که رو به قبله نشسته و دست‌ها را به سوی آسمان برآورده و چنین دعا می‏‌کند:«پروردگارا! بزرگوارا! به حق پیامبرانی که آنها را برگزیدی و به گریه‏‌های حسن و حسین در فراق من، از تو می‏‌خواهم گناهکاران شیعیان من و شیعیان فرزندان مرا ببخشائی».

12 زندانی یزدی فاطمیه  امسال به خانه برگشتند

رضا مقبلی، مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد از آزادی تعداد 12 مددجو جرائم غیر عمد دیه استان یزد به مناسبت ایام فاطمیه خبر داد و گفت: رقم بدهی  این زندانیان 217 میلیارد و 607 میلیون ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ 195میلیارد و 457 میلیون ریال از این مبلغ تامین گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل تسهیلات بانکی بدون سود و وجوهات و نذورات و کمک‌های هیئات و تکایای عزای فاطمه مرضیه سلام‌الله‌علیها تامین گردید.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد 8 مددجو مربوط به محکومین مالی ، تعداد 3 محکوم مربوط به پرداخت مهریه ، تعداد 1 محکوم مربوط به پرداخت نفقه بودند.

هبه ریحانه‌النبی به 8 بدهکار مالی در لرستان

در دهه دوم عزاداری برای مادر سادات هشت مرد بدهکار در موضوعات غیرعمد گره کور کارشان در خرم‌آباد باز شد. همان بدهکاران گرفتاری که سال‌ها، زندگی‌شان را در بند بودند و حالا در غربت زندان، حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برایشان مادری کرد تا راهی خانه‌هایشان شوند.

 این‌بار نام حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها وساطت‌شان را کرد تا شاکیان این زندانی‌ها به سمت و سوی بخشش بیشتری بروند و برای امین الباقی نیز خیرین پای کار حاضر شوند و این افراد آبرومند و بعضا سالخورده را از بند زندان رها کنند.

به گفته توکل شاکرمی مجموع بدهی این تعداد زندانیان رقمی بالغ بر ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که ۳۳۰میلیون تومان این مبلغ از طریق کمک ویژه دوستداران آل‌الله تامین شده است.

«چاوشی» هم از غافله عقب نماند

محسن چاوشی، همان هنرمند بلندآوازه و متعهدی که این روزها علی‌رفم شهرت و اعتبار روزافزونش در ساحت موسیقی، در عرصه خدمت‌رسانی به محرومان و خاصه در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، نامش بیش از پیش شنیده می‌شود این‌بار در این روز خاص به سراغ دربندان بوشهری‌ها رفت و با کمک 200 میلیون تومانی طرفداران و دنبال‌کنندگاه صفحه اجتماعی این هنرمند در این مناسبت زمینه استخلاص 20 زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از جرایم غیرعمد (حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی) فراهم گردید.

چاوشی که تیر ماه سال‌جاری و همزمان با ایام محرم اثر هنری خود تحت عنوان «آواز خون» را منتشر و با افتخار در ضمیمه این کار عنوان نموده بود که «عیبی نداره بذار بگن که آوازه‌خون بود و واسه تو روضه‌خون شد» این بار در خاکساری ام‌ابیها سلام‌الله‌علیها ، نوید اخبار خوب و منشاء احوال نیک شد.

عزای فاطمی در اراک و آزادی 11 محبوس غیرعمد

بنا به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان مرکزی با یاری و همکاری عزاداران شهادت زهرای اطهر سلام‌الله‌علیها در اراک استان و همزمان با ایام سوگواری شب شهادت این حضرت تعداد ١١ نفر از محکومین جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر 27 میلیارد و دویست میلیون تومان نیز در این استان فراهم شد.

در فرآیند آزادی این افراد مبلغ 14 میلیارد و نهصد میلیون تومان از سوی مراجع محترم قضایی مورد پذیرش اعسار قرار گرفته و با رایزنی‌ها و برگزاری جلسات  متعدد با شکات مبلغ 11 میلیارد و هفتصد میلیون تومان از سوی سکات گذشت و الباقی با تکیه بر کمک‌های مردمی و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه تامین شد.

پایان پیام /

 

۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۲۶
تعداد کلیک: ۱۹۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.