English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برگزاری 200 جلسه برای آزادی 92 زندانی غیرعمد

مدیر کل زندان‌های استان خراسان‌جنوبی گفت:۲۰۰ جلسه صلح و سازش در ستاد دیه استان برگزار شده که بدنبال آن ۹۲ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به منظور شناسایی و آزادی حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد مسئولان قضایی استان خراسان‌رضوی از زندان مرکزی بیرجند بازدید کردند.

در این اقدام حبس‌زاء که با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی زمینه آزادی ۲۱ زندانی جرائم غیرعمد فراهم شد، رئیس کل دادگستری استان در سخنانی خطاب به قضات محاکم قضایی و دادستان‌ شهرستان‌های درمیان، خوسف، سربیشه و نهبندان گفت: برای حل مشکلات زندانیان غیربزهکار از منابع استانی و کمک‌های مردمی گرفته تا ظرفیت برخی از نهاد‌های ارفاقی مانند اعسار و تخفیفات تصریح شده در قانون باید بهره جست تا آن کسی که بزهکار نیست و تنها بدهکار پرونده‌ای و قولنامه‌ای شناخته می‌شود حتی یک روز بیشتر در بند باقی نماند.

حجت الاسلام موحدی‌راد با بیان این که با هدف رسیدگی بهتر به وضعیت برخی از پرونده‌ها در مناسبت ایام فاطمیه و شب یلدا به زندانیان واجد شرایط تا مدت یک هفته مرخصی داده خواهد شد، افزود: در خراسان جنوبی مجازات‌های جایگزین حبس صادر در موارد بسیاری صادر شده و در تلاش هستیم پیشرفت بیشتری برای استفاده از امکان قانونی و خاصه نظام نیمه آزادی در استان داشته باشیم.

در ادامه صحبت‌های این مقام مسئول، مدیر کل زندان‌های استان نیز گفت: از ابتدای امسال تعداد ۱۲۵ دوره آموزشی در زندان‌های استان برگزار شده که امروز شاهد رشد ۴۲ درصد اشتغال اعم از کارگاهی و نشسته در خود زندان، برای زندانیان هستیم.

وی گفت: یکی از کار‌های خوب که در مباحث کاهش آسیب‌های اجتماعی در زندان‌ها انجام شد استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان فاقد سابقه و آبرومند است که هم اکنون ۵۱۱ زندانی با استفاده از این پابندها، دوران حبس خود را در کنار خانواده شان می‌گذرانند.

عضو هیات امناء ستاد دیه استان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در ۸ ماه گذشته با کمک خیرین و مردم نوعدوست و همچنین خانواده‌های عزادار که هزینه امورات متوفی خود را صرف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کرده‌اند توفیق داشتیم زمینه آزادی 21 زندانی نیازمند را فراهم نماییم.

مدیر کل زندان‌های استان افزود:۲۰۰ جلسه صلح و سازش در ستاد دیه استان برگزار شده که یک مورد قصاص منجر به گذشت شاکی شد و بدنبال این جلسات پرخیر تعداد ۹۲ زندانی جرائم غیر هم آزاد شدند.

پایان پیام /

۲۳ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۱۳
تعداد کلیک: ۱۸۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.