English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تنها 27 درصد زندانیان غیرعمد قزوین مشمول دریافت کمک هستند

به گفته رئیس کل دادگستری قزوین در حال حاضر 168 محکوم جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که تنها 46 نفر مشمول دریافت حمایت‌های ستاد دیه هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، ‌علی شعبانی رئیس کل دادگستری و ریاست هیات امناء ستاد دیه استان قزوین با اعلام این خبر گفت: ‌در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضائی از ابتدای سال جاری تعداد ۱۸۲ نفر از زندانیان مالی جرایم غیرعمد استان به همت ستاد مردمی دیه آزاد و به آغوش گرم جامعه بازگشتند.

وی ادامه داد: 133 نفر از این محکومین دارای جرایم مالی، 46 نفر بابت بدهی مهریه و نفقه و 3 نفر نیز به دلیل دیات ناشی از تصادفات رانندگی و پرونده‌های غیرعمد از خدمات ستاد دیه بهره‌مند شده‌اند.

شعبانی بیان کرد: برای آزادی این تعداد از زندانیان بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال صرف شده است که 751 میلیارد آن از محل ثبت اعسار، 57 میلیارد ریال از طریق خانواده زندانیان، 74 میلیارد به صورت کمک ویژه ستاد دیه و 516 میلیارد ریال نیز با گذشت شکات و 106 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه تامین شده است.

رئیس کل دادگستری تصریح کرد: با اقدامات موثر ستاد دیه استان و همراهی بانک‌ها و دستگاه‌های حمایتی تا کنون 477 پرونده قضایی دارای حبس مختومه شده و در حال حاضر 168 محکوم جرایم غیرعمد در زندان به سر می‌برند که تنها 46 نفر و به بعبارت دیگر فقط 27 درصد این محبوسان مشمول دریافت حمایت‌های ستاد دیه هستند.

انتهای پیام/

۲۳ آذر ۱۴۰۲ ۱۰:۳۸
تعداد کلیک: ۱۷۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.