English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بیشترین زندانیان غیرعمد هرمزگان مربوط به زندانیان چک می‌باشد

رئیس دادگستری هرمزگان با اعلام این خبر که 42 نفر به دلیل صدور چک بلامحل در حبس هستند، گفت: زندانیان چک و در مرتبه بعد زندانیان مهریه بیشترین آمار جرایم غیرعمد هرمزگان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاددیه شعبه استان هرمزگان اظهار داشت: در حال حاضر 103 زندانی جرایم غیرعمد با بدهی بالغ بر 65 میلیارد ریال در زندانه‌های استان محبوس می‌باشند که امیدواریم زمینه آزادی این تعداد زندانی نیز به زودی فراهم شود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با اشاره به فعال‌سازی دبیرخانهای با هدف تحقق اهداف تعیین شده در دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و صدور بخشنامههای متعدد برای تمامی حوزه‌های قضایی، زندانها و دستگاههای اجرایی مرتبط با این موضوع اظهارکرد: تعیین تعدادی از افراد به عنوان رابط و نظارت مستمر از سوی یکی از معاونان دادگستری کل، بازدید منظم قضات دادسرا و محاکم کیفری به طور ماهانه از زندان و آموزش مددکاران برای راهنمایی و ارایه مشاوره به مددجویان تاکنون موجب شده است که شاهد کاهش قابل توجهی از جمعیت کیفری زندانها در سطح استان باشیم.

اکبری، با بیان اینکه مجازاتهای جایگزین حبس یک ابزار مناسب است که در قوانین موضوعه ما نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است تصریح کرد: نهادهای قضایی میتوانند با توجه به شخصیت مجرم از این مجازات استفاده کنند و از این فرصت می‏توان به نحو مطلوب بهره برد تا هم با اعمال اینگونه مجازات مجرم تنبیه شود و هم با توجه به موضوع جرم و شدت و حدت آن از این اهرم قدرت استفاده کرد .

وی ادامه داد: یکی دیگر از فواید مجازاتهای جایگزین حبس این است که مجرم شغل خود را از دست نمیدهد و موجب افزایش و رشد اقتصادی خانواده و خود زندانی می شود. همچنین از نابود شدن و به هدر رفتن سرمایه انسانی جلوگیری و از لحاظ حقوقی هم باید تصریح کرد که محدود کردن مجازاتهای حبس موجب کاهش جرایم در سطح جامعه می‏شود.

۷ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱:۱۹
تعداد کلیک: ۲,۴۳۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.