English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

رهایی 18 زندانی غیرعمد به همت نوجوان همدانی

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان گفت: نوجوان همدانی با حضور در ستاد دیه و کمک مالی خود زمینه آزادی 18 زندانی جرائم غیرعمد را فراهم نمود.

به گزارش رووابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله روحانی‌منش با اعلام این خبر اظهار کرد: این شهروند همدانی ضمن مذاکره با عوامل ستاد دیه در خصوص پرونده‌های مالی ناشی از جرایم غیرعمد با اهدای رقمی معادل 20 میلیارد ریال مقدمات رهایی ۱۸ زندانی غیربزهکار را رقم زد.

وی ادامه داد: او در یک مرحله ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به حساب ستاد دیه واریز و زمینه‌ساز آزادی هشت زندانی عائله‌مند شد و به زودی با مابقی مبلغ ۱۰ پرونده دیگر مختومه خواهند شد تا به برت این کمک اهدایی در مجموع هجده مددجوی واجد شرایط از بند حبس آزاد و به آغوش جامعه بازگردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان یادآوری کرد: این جوان اوایل امسال نیز با کمک 5 میلیارد ریالی خود زمینه آزادی چند زندانی جرائم غیر عمد استان را فراهم نموده بود.

روحانی منش ادامه داد: افزون بر این کمک در هفته جاری با کمک ۵۵۰ میلیون ریالی بانوان بسیجی پایگاه «شهیده سمیه» یک زندانی زن و با مساعدت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شرکت «هکمتان شیمی آریا» چهار زندانی مرد از بند زندان رهایی یافتندکه با احتیاب این محبوسان مساعدت شده باید گفت در هشت ماهه نخست سال تعداد ۱۵۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان همدان با حمایت خیرین نوعدوست از بند آزاد شده‌اند.

روحانی‌منش در خصوص جزئیات افراد آزاد شده گفت: ۱۰۱ زندانی این فهرست در شمار بدهکاران مالی، ۴۶ زندانی نفر بابت تعهدات مهریه، ۲ زندانی به علت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از سوانح و یک زندانی هم بابت مطالبات نفقه در بند بسر می‌بردند که با پیگیری و تلاش ستاد دیه مسیر رهایی آن‌ها میسر شد.

وی یادآور شد: مجموع بدهی زندانیان آزاد شده رقمی معادل یک هزار و ۳۵۹ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال بود که با اقدامات موثر کمیته صلح و سازش ستاد دیه بخشی از بدهی گذشت شد و بیش از یک هزار و ۹۴ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال از بدهی زندانیان آزاد شده نیز با رای قضات محاکم، در قالب قبولی دادخواست اعسار تقسیط(قسط بندی) شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه ۱۱ نفر از زندانیان آزاد شده زن هستند تصریح کرد: قابل توجه است در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها رقمی در حدود ۵۷ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال نیز توسط خانواده زندانیان، تامین و پرداخت شده است.

وی با اعلام آخرین وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد استان اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۲۷۰ نفر به علت ارتکاب جرائم غیرعمد در زندان‌های همدان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی آن‌ها از بند طبق ارقام مندرج در احکام قطعی دادگاه‌های رسیدگی کننده اعتباری معادل ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

روحانی‌منش با بیان اینکه هشت نفر محکومان مالی زن هستند افزود: آمار زندانیان مهریه با کاهش طلاق روند کاهشی دارد به گونه‌ای که آمار زندانیان از ۶۰ نفر در ابتدای سال به ۲۰ نفر تقلیل یافته است.

پایان پیام /

 

۱۳ آذر ۱۴۰۲ ۱۰:۲۶
تعداد کلیک: ۲۰۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.