English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۶۲ زندانی غیرعمد با کمک فعالان اقتصادی در بوشهر

با همکاری فعالان اقتصادی زمینه آزادی 62 زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت 4 میلیارد تومان در استان بوشهر فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسماعیل موسوی در آیین گل‌ریزان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با بیان اینکه برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اقدامات مشترکی با نهادهای حمایتی و خیرین انجام می‌شود، گفت: در سایه این تعاون و همدلی باید اعلام کنیم مشارکت مردم نیکوکار بوشهری در امر حسنه حبس‌زدایی از زندان‌ها حائز اهمیت است.

وی با اشاره به پیشینه یکساله حمایت شرکت‌های فعال اقتصادی در استان بوشهر اظهار کرد: در راستای کاهش جمعیت بدهکاران غیربزهکار از بندها با همکاری مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف فعال در حوزه انرژی زمینه آزادی ۶۲ زندانی جرائم غیرعمد در استان بوشهر با پرداخت ۴ میلیارد تومان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه سال 1401 تعداد یکصد و بیست زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت 8 میلیارد تومان کمک ویژه ستاد دیه آزاد شدند، اعلام کرد: کمک به زندانیان نیازمندی که هیچ سابقه کیفری در پرونده ندارند در اصل کمک به سلامت اجتماعی و احیای روحیه نیازمندانی است که در کنار مصائب ذهنی و مشکلات عدیده معیشتی بنا به دلایلی چون دییون خصوصی سرپرست خانه را در اختیار نداشته و نان‌آور خانواده آن‌ها به صرف ناتوانی در تامین قروض و تادیه اقساط بانکی رهسپار زندان‌ها شده‌اند.

در ادامه مهدی مهرانگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در سخنان کوتاهی جشن کمک به همنوعان مستمند را آیین بندگان مقرب الهی توصیف کرد و گفت: افزون بر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به مدد بازوی همیاری چون ستاد مردمی دیه، به‌صورت مستمر به خانواده‌های این زندانیان در استان سرکشی می‌شود تا در کنار مشکلات ناشی از حبس مانع چالش‌ها و مشکلات روحی فرزندان و همسران این محبوسان باشیم.

وی اضافه کرد: خانواده زندانیان بی‌گناه هستند، ولی به‌خاطر نبود سرپرست خانوار با مشکلات معیشتی و اجتماعی متعددی روبرو هستند و از همین رو حمایت و رفع مشکلات این دست از خانواده‌ها یک ضرورت برای دستگاه قضاء است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تأکید بر لزوم حفظ آبرو و عزت خانواده‌های زندانیان تصریح کرد: مردم بوشهر در بخشش و رسیدگی به مشکلات نیازمندان نمونه و در این زمینه پیشگام هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 160 نفر به‌خاطر جرایم غیرعمد مالی در حبس هستند که امید است با کمک خیرین و گذشت شاکیان و تأمین بدهی آنها شاهد استخلاص این گرفتاران اغلب عائله‌مند باشیم.

در پایان این مراسم احمد دشتی‌زاده، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با تقدیر از حمایت‌های ستاد دیه در راستای آزادی زندانیان بدون پشتوانه مالی بیان کرد: در راستای حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد مالی همه باید پای کار باشیم و کمک کنیم تا پاره‌ای از مشکلات این خانواده‌ها برطرف شود.

پایان پیام /

۸ آذر ۱۴۰۲ ۰۹:۲۳
تعداد کلیک: ۱۷۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.