English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گره‌هایی که در گود زوخانه باز می‌شوند

در آغاز هفته بسیج، با کباد‌ه‌کشی زندانیان ندامتگاه مرکزی یزد زمینه آزادی 3 محکوم مالی فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، همزمان با آغاز هفته بسیج، به همت ستاد مردمی دیه استان یزد و با همکاری سپاه الغدیر استان و بسیج حقوق‌دانان آیین گلریزانی با حضور نیکوکاران و برخی مسئولین قضایی استان در زورخانه «پوریای‌ولی» زندان مرکزی یزد برگزار شد.

حسین زارع کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در ابتدای این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: هفته بسیج به همه مردم عزیز ایران تعلق دارد؛ چرا که فلسفه تشکیل بسیج مستضعفین که با ابتکار امام خمینی (ره) تشکیل شد، از سیره، منش و حکومت نبی مکرم (ص) گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این رخدادهای جرائم غیرعمد می‌تواند برای هرکسی پیش آید، افزود: امروز شما خیران نیک‌اندیش به کمک افرادی آمده‌اید که دست‌شان از لحاظ مادی کوتاه بوده و تنها چشم امیدشان بعد از خداوند به سخاوت شما است.

وی با بیان اینکه قطعاً کاری که برای رضای خدا و در راه او باشد، پذیرفته است، گفت: آزادی کسانی که بابت جرایم غیرعمد و در پی وقوع حوادث غیرمنتظره دچار گرفتاری شدند، کار پر اجر و بزرگی است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به آیه 96 سوره مریم خطاب به خیران تأکید کرد: بنابراین آیه کار شما را فقط و فقط خداوند متعال می‌تواند جبران کند و خواهد پذیرفت.

در ادامه، مدیر کل زندانها و نایب دئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد با قدردانی از شرکت‌کننده در این آیین با اشاره به آیه هفتم سوره ابراهیم اظهار کرد: برگزاری چنین آیین‌هایی بسیار زیبا بوده و لحظاتی که برای اهداف والای انسانی تلاش خلق می‌شود، دقایق مقدسی است.

مقبلی در رابطه با وضعیت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان، ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۷ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند که رقم بدهی این افراد رقمی معادل 225 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار و پس از گذشت رضایت‌مندانه شکات و آورده محکومین مبلغ 203 میلیارد و 400 میلیون تومان از اصل دیون کسر شد و مابقی محکوم‌ٌبه از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانکی بدون شود اعتباری نزدیک به 22 میلیارد و 200 تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی 107 زندانی یاد شده فراهم شد.

در حاشیه این برنامه که با جمع‌آوری مبلغ 5 میلیارد ریال زمینه آزادی 3 تن از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شد، باستانی‌کاران محبوس در زندان مرکزی یزد ضمن اجرای برنامه‌های ورزشی به مدیحه‌سرایی اهل‌بیت پیامبر و ثناخوانی ذات اقدس الهی پرداختند.

انتهای پیام /

۳۰ آبان ۱۴۰۲ ۰۸:۴۲
تعداد کلیک: ۲۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.