English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

زمینه آزادی 110 زندانی غیرعمد در سفر رئیسی به شهرکرد فراهم شد

در سفر رئیس جمهور به استان چهار محال و بختیاری 110 نفر زندانی جرایم غیرعمد با تامین مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات نهاد ریاست جمهوری آزاد خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه (۲۵ آبان‌ماه) در دور دوم سفرهای استانی خود به چهار محال و بختیاری با اختصاص اعتباری معادل 150 میلیارد ریال مقدمات آزادی یکصد و ده زندانی جرایم غیرعمد را از سه ندامتگاه لردگان، بروجن و شهرکرد فراهم نمود.

این اقدام در راستای مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور اجرا و در مدت حضور اعضاء هیئت دولت در این استان طی ، مراسمی در اداره کل زندان‌های استان چهارمحال و بختیاری با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور و حجت الاسلام صالحی رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری آخرین وضعیت بدهکاران مالی و محکومان به پرداخت دیات ناشی از حوادث کار یا سوانح رانندگی مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اجرایی رییس جمهور در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: از ایده و تلاش مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تشکر می‌کنم که سنت حسنه و فرهنگی آزادی زندانیان غیربزهکار را در سفرهای ریاست جمهور پایه‌گذاری کردند تا با هماهنگی ادارات کل زندان‌ها و نمایندگی‌های ستاد دیه، به برکت حضور رئیس جمهور در سفرهای استانی، تعدادی از زندانیان که ماه‌ها و بعضا سال‌ها برای ناتوانی در تامین دیون با مبلغ کم در زندان بسر می‌برند فراهم شود.

منصوری افزود: در راه رفع مشکلات و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی لحظه‌ای از تلاش دست نمی‌کشیم و این لبخند و اشک شوق خانواده زندانیان آزاد شده خستگی از تن ما دور می‌کند.

در ادامه حجت‌الاسلام صالحی رییس ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز خطاب به برخی خانواده زندانیان حاضر در جلسه گفت: اولین کمک به وضعیت معیشتی شما، بازگشت همسران و جوانان شماست که در کانون گرم خانواده، با اشتغال و کسب درآمد درست، موجبات زندگی شایسته برای عزیزانشان را فراهم آورند.

وی افزود: انسان دربند فقط یک نفر مددجو نیست بلکه در کنار او چندین نفر که خانواده هستند، دچار آسیب و مشکلات می‌شوند. و خدا را شاکریم با حمایت رئیس جمهور و معاون اجرایی ایشان و به برکت سفر استانی، تعداد قابل توجهی از زندانیان غیر عمد به آغوش جامعه و خانواده برمی گردند.

رئیس کل دادگستری استان ضمن قدردانی از این اتفاق مبارک در سفرهای استانی هیات دولت گفت: احادیث زیادی در ارتباط با آزادی زندانیان داریم که ثواب بسیار بالایی دارد و این اولین دولت است که نگاهی چنین انسان‌دوستانه به زندانی دارد.

در پایان این جلسه تعداد ۲۸ زندانی در همان سالن حکم آزادی خود را دریافت و همراه خانواده هایشان راهی منزل شدند.

14

پایان پیام /

۲۸ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۳۸
تعداد کلیک: ۲۰۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.