English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 4472 زندانی غیرعمد از بدو تاسیس ستاد دیه در اردبیل

نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل طی بیشت سال فعالیت با کمک خیرین زمینه آزادی ۴ هزار و ۴۷۲ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نموده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، کریم‌اله محبوبی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: ستاد مردمی دیه اردبیل با کمک خیرین اقدام به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی می‌کند و در این راستا از سال ۱۳۸۱ که شروع به کار این مجموعه حمایتی بوده تعداد ۴ هزار و ۴۷۲ زندانی جرائم غیرعمد و البته مستحقق کمک با مجموع بدهی بالغ بر ۶۷۳ میلیارد تومان از سطح زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

محبوبی با بیان اینکه طبق رویکرد جدید نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، برخی زندانیان نیازمند با مشاوره مددکاری از زندان‌های استان بدون پرداخت هر ریالی آزاد شده‌اند، افزود: در سال جاری ۵۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از همین طریق و بدون هزینه‌کردی از سوی ستاد مردم نهاد دیه استان آزاد شدند که امیدواریم این رویکرد تقویت شود.

وی از برگزاری جشن‌های گلریزان و انجام پویش‌های مجازی ویژه آزادی زندانیان غیربزهکار خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۳۸ نفر زندانی غیرعمد با مبلغ بدهی نزدیک به ۱۶۶ میلیارد تومان آزاد شدند که بیش از ۱۵ میلیارد تومان از بدهی زندانیان از جانب شکات خصوصی گذشت گردید و بیش از ۱۲۹ میلیارد تومان اعساریه به تقسیط برای آزادی زندانیان جرایم مالی صادر شد.

محبوبی تصریح کرد: در جلسات هیأت امناء ستاد دیه، خانواده زندانیان و شکات آنها رو در رو می‌شوند و بعد از احراز نیازمندی طببق جدول فرآیند آزادی و استطاعت افراد و شرایط پرونده‌ها از سوی اعضاء هیات امناء که در دربردارنده عالی‌ترین مقام قضایی استان است مصوبات برای کمک ستاد دیه به این مددجویان متقاضی صادر می‌شود.

پایان پیام/

۱۶ آبان ۱۴۰۲ ۱۲:۵۳
تعداد کلیک: ۲۴۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.