English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کردستان از پیشکسوتان حوزه «آزادی زندانیان غیرعمد» است

به گفته معاون اجرائی رئیس‌جمهور سنت حسنه آزادی زندانیان غیرعمد در حاشیه سفرهای استانی روسای جمهوری برای نخستین بار در کردستان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، محسن منصوری معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری روز جمعه (12 آبان ماه) در مراسم گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه از اختصاص یکصد میلیارد ریال از سوی نهاد ریاست جمهوری برای آزادی تعداد ۱۲۵ زندانی جرایم غیرعمد استان کردستان خبر داد.

منصوری در حاشیه این آیین معنوی طی سخنانی گفت: سنت آزادی زندانیان در سفرهای ریاست جمهوری برای اولین بار در استان کردستان انجام شده و این استان آغاز کننده این سنت زیبا و حسنه است.

وی افزود: امید است این سنت حسنه با استقبال خوب خیرین در دیگر شهرهای کشور زمینه آزادی حداکثری آن دسته از زندانیان غیربزهکاری را فراهم نماید که نه با سوء نیت مجرمانه بلکه به صرف ناتوانی در تامین دیون خصوصی رهسپار بندهای زندان شده‌اند. البته موضوع آزادی دربندان دردمند یک سوی ماجراست و موضوع اشتغال زندانیان هم مسئله دیگری است که در مدت زمان اجرای محکومیت و بعد از آزادی بایست از سوی متولیان امر جزو برنامه‌های اولویت‌دار قلمداد شود.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری اذعان کرد: اگر مشکل اشتغال در کردستان حل شود به صورت خود به خود بسیاری از معضلات اجتماعی منجمله ورود ناخواسته افراد به داخل بندها نیز برطرف خواهد شد و از وقوع بسیاری از جرایم عمد و غیرعمد که محکومیت و زندانی شدن بدنبال دارد ممانعت خواهد شد.

وی یادآور شد: کمک‌های مضاعفی برای حل مشکلات زیرساختی زندان‌های کردستان خواهد شد و تسهیلات مورد نیاز برای اشتغال زندانیان پس از آزادی با حمایت صندوق کار آفرینی امید پرداخت می‌شود.

گفتنی است، تعداد ۲۵ زندانی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه و خیرین استان با رقم بدهی ۱۵ میلیارد تومان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

پایان پیام /

۱۳ آبان ۱۴۰۲ ۰۹:۰۲
تعداد کلیک: ۲۹۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.