English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 83 زندانی غیرعمد با هزینه ترحیم متوفیان اردبیلی

مدیر نمیاندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: ۲۵ خانواده، هزینه‌های احسان مراسم ترحیم متوفیان خود را برای آزادی ۸۳ زندانی مالی و جرایم غیرعمد اختصاص داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور ، کریم‌الله محبوبی اُناری در نشست خبری در ستاد دیه استان اردبیل اظهار کرد: ستاد دیه در استان از سال ۸۱ تاسیس شده و تاکنون با تلاش و کمک‌های مالی این ستاد چهار هزار و ۴۷۲ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با محکومیت ۶ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

وی افزود: از سال ۹۸ تاکنون ۳۰۵ زندانی جرایم غیرعمد و مالی نیز با محکومیت کلی ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، بدون پرداخت کمک مالی و فقط از طریق مشاوره حقوقی و مددکاری قضایی از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی به برگزاری ۷۲ جشن گلریزان در ماه رمضان امسال در استان اشاره کرد و گفت: این جشن‌ها در ۱۲ شهرستان، ۲۰ بخش و ۴۰ دهستان برگزار شد و ششمین همایش جامعه حسینیان دارالارشاد اردبیل نیز امسال در ماه محرم و ۲ پویش مردمی هم با عناوین نذر هشتم و هر مسجد آزادی یک زندانی مالی در استان برگزار شد.

محبوبی اناری تصریح کرد: امسال ۶ جشن آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را در استان برگزار کردیم و ۱۳۸ زندانی با محکومیت کلی یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال از زندان‌ها آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل ادامه داد: رقم بدهی این زندانیان با گذشت شکات، اعسار به تقسیط، وام قرض‌الحسنه، کمک‌های مالی ستاد دیه، کمک‌های بلاعوض، خیران و بیش از ۵۰ میلیارد ریال آورده خود مددجویان تامین شده است.

وی گفت: پنج نفر از این ۱۳۸ زندانی، زن و بقیه مرد بودند و یک نفر به علت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از حوادث رانندگی، ۲ نفر به علت بدهی حوادث کارگاهی، ایراد صدمه و قتل شبه عمد و غیرشبه عمد، ۸۵ نفر به خاطر بدهی مالی، ۴۵ نفر به علت مهریه و ۲ نفر نیز به دلیل عدم پرداخت نفقه زندانی شده بودند.

کمک‌های مالی ستاد دیه شامل هر زندانی مالی نمی‌شود

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اعلام اینکه کمک‌های مالی ستاد، مشمول هر زندانی جرایم غیرعمد و مالی نمی‌شود، اظهار کرد: تحقیقات نسبت به مستحق بودن زندانی جزو اولویت‌های کاری ستاد است و پس از استعلام و بررسی از دستگاه‌های اداری و حوزه‌های قضایی، مواجهه شکات و زندانیان و با تصمیم و تصویب ستاد دیه استان، کمک‌های مالی مشمول زندانی جرایم غیرعمد می‌شود.

محبوبی اناری ظرفیت یا سقف کمک‌های مالی ستاد دیه اردبیل به زندانیان مالی و غیرعمد را ۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اعلام کرد و گفت: این ظرفیت مختص اردبیل نیست و در همه استان‌ها به همان اندازه است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل شمار فعلی زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های استان اردبیل را ۳۲۱ نفر ذکر کرد و افزود: ۱۷۱ نفر از آنها به دلایل بالا بودن مبلغ بدهی از سقف کمک‌های ستاد، محکومیت کیفری علاوه بر محکومیت مالی، سابقه جرایم کیفری، غیبت یا فراری بودن و سابقه دریافت کمک مالی از ستاد مشمول کمک‌های مالی ستاد دیه استان نیستند.

وی فراوانی زمینه‌ها و علت‌های بروز جرایم مالی و غیرعمد در استان اردبیل را به ترتیب بدهی مالی و مهریه اعلام کرد و گفت: تسهیلات ستاد دیه قرض‌الحسنه است.

پایان پیام /

۶ آبان ۱۴۰۲ ۱۲:۱۶
تعداد کلیک: ۳۱۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.