English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

از تقدیر نیکوکاران تا رسیدگی حضوری به مددجویان غیرعمد زندانهای مرکزی و میناب

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان هرمزگان گفت: در دو هفته اخیر هئیت مدیره این ستاد ضمن تقدیر از نیکوکاران به رسیدگی پرونده‌های زندانیان غیرعمد در زندانهای سطح استان پرداخت.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، مرادی‌نژاد در ادامه با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون با همت خیرین استانی 140 زندانی غیرعمد این استان با مبلغ بدهی 127 میلیارد ریالی خود  از بند حبس رهایی یافته‌اند، به آخرین اقدامات و فعالیت‌های این ستاد در قالب موارد زیر پرداخت.

تقدیر اعضای هئیت مدیره از نیکوکاران استانی

پنجمین جلسه هیئت مدیره ستاد دیه شعبه هرمزگان با حضور حجت‌الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاددیه شعبه استان هرمزگان و دیگر اعضاء هیئت مدیره و مهمانانی از شرکت صنعتی فولاد این استان در محل سالن اجتماعات کل دادگستری برگزار شد که یکی از اهداف مهم این جلسه تجلیل و قدردانی از خیرین و یاوران ستاد دیه استان هرمزگان بود که در طی دو سال اخیر در امر آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بیشترین همکاری و تعاون را با این ستاد داشتند.

مدیرعامل ستادیه دیه شعبه استان در خصوص این جلسه گفت: در ابتدای این مراسم که اکبر سلیمانی، مدیر کل زندانها و رئیس هیئت مدیره ستاد دیه شعبه این استان نیز حضور داشتند، با تقدیر از همیاری همیشگی خیرین این استان و بویژه مساعدت‌های مدیرعامل، معاونین و شرکتهای زیر مجموعه فولاد هرمزگان، ار مجموعه اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه این شرکت صنعتی تقدیر به عمل آمد.

وی با اشاره به ارتباط خوب این ستاد مردم نهاد با مجموعه‌های صنعتی استان گفت: تنها در خصوص همین شرکت در بحث آزادی زندانیان غیرعمد و آبرومند این استان تا کنون مبلغ پنج میلیارد و سیصد میلیون ریال از سوی شرکت فولاد به این نهاد کمک شده است.

وی شرکت فولاد هرمزگان را قطب اقتصاد کشور بیان کرد و گفت: فولاد هرمزگان به عنوان ستاره درخشان خلیج همیشه فارس به لطف ایزد منان و همت کارکنان سخت‌کوش خود با توسعه صنعت استان از استقلال و صنعت کشورمان حراست کرده و در کنار این رسالت نیز هیچ‌گاه از انجام کارهای عام المنفعه غافل نبوده‌ و در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری همواره یاور این ستاد مردم نهاد بوده و هستند.

بازدید از مددجویان جرائم غیر عمد در زندان مرکزی

اعضای ستاددیه شعبه استان هرمزگان در اواخر ماه گذشته جهت دیدار و دلجوئی از مددجویان غیرعمد زندان مرکزی در دیدار با 70  نفر از زندانیان جرائم غیرعمد زندان مرکزی بندرعباس که با میزان بدهی 120 میلیارد ریالی در این زندان به سرمی‌برند، دیدار و در جریان جزئیات پرونده‌های مددجویان غیرعمد قرار گرفتند.

مرادی‌نژاد، با بیان این خبر گفت: ستاددیه شعبه استان هرمزگان همواره پیگیر پرونده همه زندانیان جرائم غیرعمد خود بوده و با الویت بخشی به مولفه‌هایی چون عدم توانایی مالی، آبرومندی افراد و همچنین شرایط سنی و بحث سرپرستی برخی مددجویان نیازمند به رسالت خود مبنی بر آزادی زندانیان نیازمند می‌پردازد.

وی با عنایت به میزان همکاری و پیگیری خانواده‌های این مددجویان در تدقیق و تسریع بیشتر در امر آزادسازی پرداخت و در این راستا همکاری خود زندانیان را در جلب رضایت از شکات، اعطای آورده شخصی و همچنین در جریان قرار دادن تمامی جزئیات پرونده، مهمترین عوامل در روند کاری ستاد در جهت آزادی هرچه سریع‌تر زندانیان اعلام کرد.

بازدید و بررسی مشکلات زندانیان جرائم غیر عمد در زندان میناب

مدیر عامل و مددکاران ستاددیه شعبه استان هرمزگان به منظور دلجوئی و مساعدت از مددجویان غیرعمد زندان میناب با حضور در بند زندانیان جرائم غیرعمد این استان از نزدیک در جریان رسیدگی به پرونده‌های این مددجویان قرار گرفتند.

احمد مرادی‌نژاد، در خصوص دیدار چهره به چهره خود با زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد، گفت: در این بازدید رسالت ستاددیه جهت کمک و مساعدت به زندانیانی اعلام شد که در وهله اول در حبس به سربرده و واقعا از هر پشتوانه مالی و حمایت ریالی از سوی اقوام و اطرافیان محروم هستند.

وی ادامه داد: در این زمینه با عنایت به میزان بدهی یا دیه محکوم شده مددجویان و همچنین موقعیت اجتماعی و وضعیت مالی خانواده این زندانیان پیگیر کار این قشر آسیب دیده جامعه بوده است و این همکاری و خدمت‌رسانی تاکنون میسر تا نشده مگر با تعامل و حضور خانواده خود مددجویان و همکاری تنگاتنگی که این افراد با این ستاد داشته‌اند.

مرادی‌نژاد، با بیان اینکه ستاددیه فارغ از بحث مذهب و جنسیت پیگیر پرونده همه زندانیان جرائم غیرعمد است، اظهار داشت: با آگاهی کامل از این نکته که در زندان ماندن مددجویان جرائم غیرعمد هم برای خود مددجو و هم برای خانواده آنان مشکلات زیادی از نظر روحی و روانی به دنبال دارد، لذا تمام تلاش و توجه ما مبنی بر این است که حتی در صورت امکان و فراهم بودن شرایط یک فردی که تنها به دلیل عدم استطاعت در پرداخت میزان محکومیت غیرعمد خود در زندان به سر می‌برد، حتی برای یک شبانه روز هم بیشتر در حبس باقی نماند.

بنابر گزارش مدیرعامل ستاددیه شعبه استان هرمزگان در این جلسه که از قبل زمینه صلح و سازش 12 نفر از مددجویان تحت حمایت این ستاد جهت آزادی فراهم گردیده بود، با مصالحه 6 فقره پرونده، صدور دستور برای بررسی مجدد 2 پرونده و تشکیل پرونده‌ای جدید برای تسریع در فرآیند آزادی 4 فقره باقی مانده، زمینه آزادی این افراد در آینده‌ای نزدیک فراهم گردید.

همکاری ستاددیه و  بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان

با هدف تعامل هر چه بیشتر بنیاد شهید و امور ایثارگران با ستاد دیه شعبه استان هرمزگان و همچنین تلاش در خصوص برطرف نمودن مشکلات احتمالی مددجویان تحت پوشش اداره کل بنیاد شهید در جرائم غیر عمد  جلسه مشترک مدیرعامل ستاددیه با مدیرکل بنیاد شهید این استان برگزار شد.

مدیر عامل ستاددیه در خصوص این دیدار گفت: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران را از اولویت‌های اصلی این ستاد بوده و  برابر ماده 18 دستور العمل اجرائی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند که ارائه خدمات و تسهیلات به خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان در اولویت اول کاری ستاد دیه کشور و شعب استانهای آن لحاظ شده است، ما نیز در این راستا همواره جلسات و برنامه‌های متعددی را برگزار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: عزت و عظمت ایران اسلامی مرهون خون شهداست و خدمت به خانواده معزز شهدا وظیفه همگانی ما بوده است که باور قلبی داریم که باید به خوبی و به بهترین وجه ممکن انجام شود، چرا که جز بحث وظیفه خدمت‌رسانی  به این خانواده‌ها افتخار بزرگی است که بابت این نعمت همیشه قدردان نظام اسلامی و فداکاری شهدای ارزشمندمان هستیم و از این ارزشهای والای خودمان همواره صیانت خواهیم کرد.            

وی با اشاره به دیدار خود با اسحاق دستگزین، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با ابراز خرسندی از این ملاقات، نتیجه این نشست را در راستای کارهای خیرخواهانه ستاددیه در کمک به افراد آبرومندی دانست که هرچند بدهکار می‌باشند اما بزهکار نیستند.

 وی در خصوص با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ دستگیری در کشور گفت: ترویج چنین فرهنگ حسنه‌ای در جامعه اسلامی ما جایگاه بسیار رفیعی داشته و توصیه دین مبین اسلام و سفارشات متعدد پیامبر مکرم اسلام و انبیاء و اولیاء گرامی ایشان نیز بر دستگیری و کمک به همین نیازمندان تأکید دارد.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان هرمزگان با بیان اینکه آزادی هر زندانی محکوم به جرائم غیرعمدی توفیقی است بزرگ که دستیابی و تلاش در زمینه آن نصیب هر انسانی نمی‌شود، گفت: بنیاد شهید جایگاه محراب مسجد داشته و امید است با همکاری این مجموعه ضمن جلب رضایت خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان در کاهش آلام این افراد و آزادی اعضای خانواده‌های این افراد خدمت رسان باشیم.

وی ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبری در این راستا از هر فرصت مغتنمی که بشود از طریق آن به خانواده شهدا، ایثارگران و جانباز خدمتی انجام داد کوتاهی نکرده و با تعاملات صورت گرفته در زمینه مشکلات مربوط به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران از هر گونه خدمت‌رسانی دریغ نخواهیم داشت.

۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۴۵
تعداد کلیک: ۲,۳۱۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.