English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مشارکت 15 مدرسه در یزد به پویش «آزادی زندانیان غیرعمد»

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از پیوستن ۱۵ مدرسه یزدی به پویش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در آیینی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش و مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد، دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه «علوم و معارف اسلامی شهید مطهری» مبلغی معادل ۴۳ میلیون تومان را جهت آزادی یک زندانی جرائم غیر عمد اهدا کردند.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم با تقدیر از اقدامات اجتماعی مدارس در خصوص برگزاری گلریزان‌های ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: دوام جامعه در گرو مشارکت، همدلی و همفکری تمام افراد آن نهفته است و هرچه نظام تعلیم و تربیت بتواند به این آینده‌سازان کشور را به این باور برساند که «بنی آدم اعضای یکدیگرند» بدون شک فردایی امن‌تر، آرام‌تر و سبزتری برای زندگی خواهیم داشت.

وی افزود: این فعالیت از حدود ۴ سال پیش در مدارس استان آغاز شد و هم‌اکنون ۱۵ مدرسه به صورت رسمی این آئین معنوی را برگزار می‌ کنند که هدف اصلی آن حمایت از زندانیان غیربزهکاری است که با وجود تلاش فراوان در تامین دیون خصوصی اما به ناخواسته پای‌شان به زندان باز شده است. افرادی دردمند که بسیاری از آن‌ها سرپرست خانه هستند.

رحمیم‌نژاد اظهار کرد: در این حرکت که با هدف آزادی بدهکاران مالی تحت حمایت ستاد دیه صورت می‌گیرد، کمک‌های خُرد دانش‌آموزان جمع و در یک همیاری جمعی گره‌ای از مشکلات پدران و مادران دربند آبرومند باز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: شاید ارقام ریالی جمع شده عدد قابل توجهی نباشد، ولی مهمترین هدف ما ایجاد استحکام، حیات جمعی و احیاء روحیه همدلی و همکاری در محصلین است که این منظور ارزشی هم‌وزن حل معضلات اجتماعی دارد.

وی بیان کرد: با همکاری ستاد دیه امید است این حرکت در سطح تمام مدارس و تشکل‌های دانش‌آموزی تداوم داشته باشد و روزی را شاهد باشیم که جمعیت بدهکارام مالی به دست همین عزیزان به حداقل ممکن تقلیل یابد.

انتهای پیام /

۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۲۶
تعداد کلیک: ۲۴۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.